به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان با تن پوش سیاه و برگزاری آیین های مختلف عاشورای حسینی، بر سر و سینه زنان، در غم شهادت جانسوز شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
هیات ها و دسته های عزاداری مردم این استان بویژه در شهرکرد از صبح روز دهم محرم در نقاط مختلف به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران آن حضرت پرداختند، تکایا، مساجد و بقاع متبرکه نیز مملو از شور عزاداری عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بود.
روحانیان و واعظان نیز در شب و روز عاشورا با بیان فلسفه روز تاسوعا و عاشورا و درس آزادگی امام حسین (ع) به مردم و تبیین جایگاه شهدای دشت کربلا به ایراد سخنرانی در جمع عزاداران حسینی پرداختند.
گزارش های رسیده از دیگر مناطق شهری و روستایی استان نیز حاکی از برگزاری دسته های عزاداری و سینه زنی و زنجیرزنی و عشق و ارادت به امام حسین (ع) و یاران باوفایش است.
مردم چهارمحال و بختیاری با برافراشتن بیرق ها، کتل ها و نواختن طبل و سنج در حواشی خیابانهای منتهی به مساجد، شور حسینی را بار دیگر در جای جای این خطه از ایران اسلامی طنین انداز کردند.
آیین های عزاداری از سوی یک هزار و 400 هیات مذهبی، 114 گروه تعزیه و در 700 مسجد و اماکن متبرکه چهارمحال و بختیاری در روز عاشورا برگزار می شود.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199//6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.