مدیرساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: باند دو طرفه جدید مورد بهره برداری و باند قدیم در حال اصلاح و بازسازی است.
حسینعلی مقصودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای احداث 2.5 کیلومتر و حذف نقطه پرحادثه گردنه گوشنگلی 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: 45 کیلومتر دیگر از ساخت بزرگراه شهرکرد - بروجن - لردگان باقی مانده است.
مدیرساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: با انتقال ترافیک استان های مرکزی به جنوب کشور از این استان، تبدیل راههای اصلی به بزرگراه یکی از ضرورت هاست.
مقصودی ادامه داد: در همین راستا روزانه 30 هزار تردد در محور بروجن به لردگان به سمت استان خوزستان ثبت می شود که برای بالا بردن ایمنی ترافیک و کاهش زمان سفر عملیات بزرگراه شهرکرد - بروجن - لردگان با سرعت در حال انجام است.
وی گفت: در پیچ پر حادثه گردنه گوشنگلی، مطابق آمارهای پلیس راه و جمعیت هلال احمر به طور متوسط هفته ای یک حادثه جرحی یا فوتی رخ می داد که اصلاح و حذف شد.
مطابق گزارش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری، 49 نقطه پرحادثه دارای اولویت برای اصلاح و رفع در این استان شناسایی شده که از این تعداد آشکارسازی و رفع حادثه خیزی 27 نقطه برای امسال برنامه ریزی شده است.
بنابراین گزارش، حدود 4 هزار کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که به ازای هر کیلومتر آن یک نقطه مستعد حادثه وجود دارد و 200 نقطه حادثه خیز و پیچ خطرناک و 151 گردنه شناسایی شده و کد دار در این استان وجود دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.