سید طاهر نوربخش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به رغم صرفه جویی 242 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی در سال زراعی جاری، بخش عمده ای از اراضی زراعی و باغی این استان با بحران کم آبی مواجه است.
وی با اشاره به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان در دستور کار دولت قرار دارد.
نوربخش، از تجهیز 55 هزار هکتاراز زمین های کشاورزی استان در دولت یازدهم به سیستم آبیاری نوین خبر داد و گفت: تغییر الگوی کشت صرفه جویی آب کشاورزی استان دخیل بوده است.
وی افزود: امسال با تجهیز 5 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری نوین با کمک بلاعوض دولت، بخش عمده ای از زمین های کشاورزی از آبیاری سنتی خارج می شود.
وی از کسب رتبه دوم چهارمحال و بختیاری بعد از استان فارس در اجرای آبیاری نوین در دولت یازدهم خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری بیش از 33 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاوری استان از تسهیلات بلاعوض اجرای آبیاری نوین برخوردار خواهند شد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار:جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.