به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی استان افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته برق و گاز مورد نیاز این مجموعه تا درب ورودی آن کشیده شده و آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط است.
وی ادامه داد: هفته جاری مسئولان دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، شرکت آب منطقه ای، سازمان همیاری شهرداری ها، صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی جهارمحال و بختیاری نسبت به بررسی نحوه تامین آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی استان اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: بخشی از آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری از محل طرح انتقال آب بن – بروجن و بقیه از محل منابع زیرزمینی و موجود تامین خواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح ها به ویژه تامین های زیرساخت های چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید مانند آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، امور فرهنگی، جاده سازی، بهداشت و درمان، احیای واحدهای تولیدی راکد، استفاده از ظرفیت کامل کارخانجات و تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام باعث تسریع در روند توسعه ای استان شد.
سلیمانی دشتکی افزود: بهره مندی از توان بالای بخش خصوصی در تکمیل و بهره برداری سریع تر منطقه ویژه استان نقش مهمی در تسریع روند توسعه ای و رونق اقتصادی این استان ایفا می کند.
وی گفت: به همین منظور تامین زیرساخت ها به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری و استفاده از مزایای منطقه ویژه سرمایه گذاری استان در اولویت قرار دارد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: شرکت های خدمات رسان چهارمحال و بختیاری تمامی توان خود را برای تکمیل و راه اندازی سریع تر منطقه ویژه اقتصادی این استان به کار گیرند.
وی افزود: بهره مندی استان های همجوار از معافیات های مالیاتی و گمرکی از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به همین منظور بایستی اطلاع رسانی گسترده در سطح ملی و استانی به منظور تشریح و اعلام مزیت های منطقه ویژه اقتصادی استان در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری می تواند در افزایش انگیزه سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در این مجموعه موثر باشد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ها و متولی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: اثبات اهلیت سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در این مجموعه براساس معیارهای علمی و کارشناسی صورت می گیرد.
قاسم شهبازی تاکید کرد: در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری صنایع تبدیلی کشاورزی، باغی، کارخانه های فرآوری، بسته بندی و پردازش مواد غذایی، الکترونیکی و سلولزی پیش بینی شده است.
وی افزود: تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری با سرعت و شتاب مطلوب در حال انجام است.
شهبازی تصریح کرد: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری وضعیت استان در حوزه اقتصاد، سرمایه گذاری و اشتغال را متحول خواهد کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: زمین های این مجموعه بین 4 تا 9 هزار متر وسعت دارد.
کیوان الله دینی اظهار کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال مستقیم سه هزار نفر و غیرمستقیم چهار هزار نفر را فراهم می کند.
وی یادآور شد: تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری مهمترین خواسته مسئولان این مجموعه از مدیران شرکت های خدمات رسان استان است.
الله دینی تاکید کرد: سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری درخواست خود را به منظور دریافت زمین مورد نیاز و انجام مراحل اداری به دفتر این منطقه ارائه کنند.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تصمیم نهایی وضعیت تامین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی استان تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف می شود.
شراره زارعان تصریح کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری صادرات کالا از گمرک استان حداقل 300 درصد افزایش می یابد.
وی افزود: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، بهره برداری از شهرک شیدا، آغاز عملیت اجرایی احداث مجتمع ورزشی گردشگری سامان، ساخت نیروگاه تولید برق، رونمایی از پنجره واحد اقتصادی و اجرا، تکمیل و بهره برداری از بسیاری طرح های اقتصادی دیگر در چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه های مسئولان استان در راستای افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه محسوب می شود.
منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در 15 کیلومتری شهرکرد واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار: جهانبخش صفری
7362/ 6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.