به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار عباس عباسی روز پنجشنبه در نشست خبری دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد افزود: پیاده روی، عمومی، رژه نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، تجلیل از روحانیون رزمنده، تجلیل از سربازان نمونه از برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس در استان است.
به گفته وی، تبیین نقش خانواده و زنان، نقش رزمندگان استان در حماسه آفرینی ها دفاع مقدس، رونمایی از مستندهای تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، صبحگاه مشترک دانش آموزی، بازسازی عملیات ثامن الائمه ، غبار روبی گلزار مطهر شهدا، نمایشگاه عکس دفاع مقدس و کارگاه آموزشی با این عنوان، برپایی نمایشگاه پوستر دفاع مقدس با عنوان گنج جنگ همزمان با این هفته در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
عباسی اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس 30 عنوان کتاب نیز به صورت اختصاصی از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان رونمایی می شود.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری گفت: در این هفته سه نمایش خیابانی ، نمایشگاه عکس یاد یاران ،
رونمایی از مستند عبور از اروند و فراخوان مسابقه ادبیات دفاع مقدس با عنوان ' به رنگ عشق ' نیز اجرایی می شود.
عباسی یادآور شد:با توجه به همزمانی آغاز هفته دفاع مقدس و ماه محرم، تمامی برنامه های این هفته با رویکرد عاشورایی و محرم برگزار می شود و شعار امسال این برنامه ها ' من انقلابی ام' می باشد.
وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان متولی اصلی در خصوص زنده نگهداشتن ارزشها و گفتمان دفاع مقدس برنامه ها مهمی در پیشرو دارد و برای معرفی این ارزشها به نسل جوان بر بهره گیری از ظرفیت فرهنگ و هنر تاکید دارد.
به گفته وی، دفاع مقدس یک گفتمان برای کشور است و در این گفتمان بر باورها و انگیزه های مانایی این فرهنگ باید تاکید شود تا به یک فرهنگ عمومی و باور جمعی تبدیل شود.
عباسی اظهار کرد:در کشور غرب از ضد قهرمان یک قهرمان می سازند و از جنایت خود یک تراژدی باور پذیر و حتی تولید فیلمی مانند 300در راستای مخدوش کردن چهره مردم ایران ساخته شد، در حالی که باید با بهره گیری از ظرفیت هنری برای تبیین ارزشهای دفاع مقدس در برابر این شبهه افکنی دشمنان ایستادگی کرد.
به گفته وی، برای رفع آسیب های اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی باید به گفتمان دفاع مقدس رجوع کرد و با اجماع سازی، باور سازی و جریان سازی گفتمان دفاع مقدس را به یک باور همگانی تبدیل کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری درباره مجموعه فرهنگی هنری دفاع مقدس استان نیز گفت: این مجموعه اکنون 45درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال 97 به بهره برداری می رسد و نقش رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس و بخشی از انقلاب مشروطه نیز در آن روایت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رزمندگان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس در قالب تیپ مستقل 44قمر بنی هاشم علیه السلام و حضور در لشگرهای مختلف رشادت های بی نظیری را از خود به نمایش گذاشتند.
این استان در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 400شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.