به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل  پایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان ، سید عبدالرحمن توفیقیان در نشست هیات امنای سید مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: زندانیان آزاد شده ۸۳ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال بدهی مالی، مهریه و دیه داشتند که از این تعداد؛ ۲۹ زندانی به دلیل مهریه و نفقه، ۷۶ نفر بدهی مالی و ۱۲نفر بدهی دیه و تصادفات در زندانهای شهرکرد، بروجن و لردگان تحمل حبس می کردند.
وی گفت: از این میزان ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل کمک های بلاعوض ستاد دیه استان و کشور پرداخت شده است.
مدیرکل زندانهای استان همچنین از گذشت بیش از ۴۹ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال توسط شکات و پرداخت بیش از ۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات بانکها برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد خبر داد.
وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.
وی از آزادسازی ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد دیگر تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد وگفت: میزان بدهی این تعداد در حساب ستاد دیه موجود است و تا پایان ماه جاری آزاد خواهند شد.
به گفته وی ۱۵ درصد از زندانیان استان با بدهی مالی کمتر از ۵۰ میلیون ریال در زندان های استان تحمل حبس می کنند.
توفیقیان با بیان اینکه ستاد دیه استان از سال ۷۷ در استان فعال شده است، افزود: در این مدت بیش از ۲ هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده شان بازگشتند.
وی با اشاره به فعالیت ویژه مددکاران و شوراهای حل اختلاف زندانهای استان در اخذ رضایت از شکات و صلح و سازش بین طرفین گفت: زندان‌ها نقش بسیار مهمی در حمایت و اصلاح زندانیان دارند که بخش مهمی از آن توسط مددکاران زندان انجام می‌شود.
مدیرکل زندانهای استان با بیان اینکه وقتی فردی وارد زندان‌ می‌شود، با کوهی از مشکلات همراه است که نیاز به کمک دارد، عنوان کرد: سنگینی آسیب‌های فکری درون زندان نیاز به دستگیری دارد، به همین دلیل مددکاران زندان با نهایت حسن رفتار با زندانیان، مشکلات قضایی آنان را پیگیر و با دعوت از شکات و برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش تا اخذ نتیجه و آزادی زندانی از زندان، وی را همراهی می نمایند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 741239
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.