به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ، فرزاد رحیمی با بیان اینکه این جشنواره در دو مرحله تا کنون اجرا شده است افزود: مرحله ی کتابخانه ای و استانی این جشنواره تا کنون اجرا شده و بعد از این مرحله از میان 160 قصه گو 9 قصه گو به عنوان قصه گوی برتر به مرحله ی کشوری بیستمین جشنواره بین المللی معرفی خواهند شد که قصه های این برگزیدگان جهت داوری در مرحله ی کشوری به صورت تصویری به دبیر خانه تهران ارسال خواهد شد.
مدیر کل کانون استقبال پدر بزرگها و مادر بزرگها از این جشنواره را یکی دیگر از جذابیتهای آن عنوان کرد و افزود از میان 40 پدر بزرگ و مادر بزرگ شرکت کننده در مرحله ی کتابخانه ای جشنواره 5 پدر بزرگ و مادر بزرگ به مرحله ی استانی راه یافته که مورد داوری قرار گرفته و از میان آنان یک نفر به عنوان برگزیده به تهران معرفی خواهد شد.
مدیر کل کانون افزود: این جشنواره در پنج حوزه ی استان شهرکرد، گندمان، سورشجان،باباحیدر و شلمزار برگزار خواهد شد که اعضای استان به صورت حوزه ای قصه گویی کرده و داوری خواهند شد و در نهایت اختتامیه این جشنواره در 23 شهریور ماه در حوزه شلمزار با حضور اعضا و مسوولان برگزار خواهد شد.
در این جشنواره فرخنده شهریاری، فریبا ریاحی و ملوک مهدیان به عنوان داوران مرحله ی استانی داوری این مسابقات را برعهده دارند.
بر این اساس محورهای بخش قصه‌گویی، «قصه‌گویی آزاد» با درون مایه آموزشی، تربیتی (ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی)، «رضوی» (ویژه قصه‌گویان ایرانی) و «ادبیات عامه و فولکلور - شاهنامه و...» (ویژه قصه‌گویان ایرانی)است.
انتخاب قصه مناسب، پرداخت قصه، بهره مندی از فنون قصه گویی، به کارگیری لحن و کلام قصه‌گویی برندگان پس از انتخاب در منطقه و استان به مسابقه‌ی اصلی راه خواهند یافت و می‌توانند در بخش‌های ملی، بین‌المللی، رضوی، نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و فراگیر به رقابت بپردازند.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش مقاله‌نویسی نیز از علاقه‌مندان دعوت کرده است تا به پژوهش در موضوع‌های «استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رشد مهارتهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان»، «قصه‌گویی و تربیت دینی در کودکان و نوجوانان»، «کارکردهای روانشناختی قصه‌گویی در دنیای کودکان»، «قصه‌گویی دردنیای دیجیتال» و «چگونگی بازنویسی داستانهای دینی برای قصه‌گویی» بپردازند.
تمامی علاقه‌مندان اعم از نویسندگان، پژوهش‌گران، مربیان، معلمان، اساتید، دانشجویان، اولیای تربیتی و... می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739260
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.