قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم اینک میزان ورودی و خروجی آب در نظر گرفته شده برای احداث سد بهشت آباد منطقی و معقول نیست.
وی گفت: احداث سد بهشت آباد می تواند وضعیت سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه را متحول کند.
طرح بهشت آباد، عنوانی است که برای انتقال سالانه 1.1 میلیارد مترمکعب آب از چهارمحال و بختیاری با هدف توسعه کشاورزی و تامین آب بخش صنعت و کشاورزی اصفهان، یزد و کرمان طی ۲۰ سال آینده به کار برده می شود.
احداث تونل به طول ۶۴ هزار و۹۷۰ متر و قطر 6 متر و حجم سد مخزنی معادل یکهزار و ۸۰۰ میلیون مترمکعب با ارتفاع ۱۸۴ متر از ضروریات این طرح است.
اجرای این طرح ملی با توجه به روند خشکسالی های اخیر و آسیب های احتمالی به منطقه که از سوی فعالان زیست محیطی عنوان می شود، به چالش اصلی دولت، نمایندگان مجلس و نیز فعالان زیست محیطی این استان با استانهای همجوار منجر شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به 2.5 برابری بودجه شهرستان اردل طی سال جاری خبر داد و گفت: بودجه استانی این شهرستان در سال گذشته 80 میلیارد ریال بود که این رقم در سال جاری به 210 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی به بهره برداری از جاده جایگزین کارون 4 در دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: در دولت یازدهم 730 میلیارد ریال برای بهره برداری از این طرح ملی هزینه شد.
وی یادآور شد: 200 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل و تجهیز این محور ارتباطی و حذف نقاط حادثه خیز آن در سال جاری اختصاص پیدا کرد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به منظور اجرای طرح جاده جایگزین کارون 4 در دولت های قبل تنها 700 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده بود.
وی یادآور شد: آبرسانی، جاده سازی، گازرسانی، بهسازی روستاها، برقرسانی، بهبود وضعیت بهداشت و درمان، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و ارتقای شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در نقاط مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.