به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی رضا ملک محمدی جمعه شب در تبیین برنامه های روز غدیر خم در چهارمحال و بختیاری افزود: با عنایت و مساعدت مقام معظم رهبری و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان، 38 مسجد در مرحله اول با اعتباری افزون بر 35 میلیارد ریال با مشارکت مردم در سال 1394 تکمیل و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری بهره برداری شد.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان افزود: در مرحله دوم نیز تعداد 80 مسجد با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال با مشارکت مردم تعمیر و تکمیل در نظر گرفته شد که از این عملیات ساخت ، تکمیل و مرمت 75 مسجد پایان یافته است و 5 مسجد دیگر در حال تکمیل می باشد.
حجت الاسلام ملک محمدی تصریح کرد: از این تعداد سهم شهرستان شهرکرد 6 ، شهرستان بروجن 2 ، شهرستان لردگان 15، شهرستان اردل 15، شهرستان کوهرنگ 10، شهرستان سامان 9 ، شهرستان بن 5 ، شهرستان فارسان 5 و شهرستان کیار 8 مسجد می باشد.
وی گفت: در مجموع در دو مرحله 118 مسجد با مشارکت مردم و خیرین با اعتباری افزون بر 65 میلیارد ریال مرمت، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
حجت الاسلام ملک محمدی گفت: همزمان با عید غدیرخم آیین ساخت مجتمع حوزوی امام خامنه ای مدظله العالی شهرکرد آغاز می شود که این مجتمع بزرگ حوزوی در منطقه رحمتیه احداث می شود.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان افزود: فاز نخست این طرح در زمینی به مساحت 21 هکتار و شامل مجموعه های مختلفی از جمله حوزه علمیه برادران و خوهران، مراکز حوزوی 5 سطح ، حوزه علمیه سفیران، مراکز حوزوی تخصصی 7 گانه، مرکز خدمات حوزه علمیه و مجموعه های دیگری خواهد بود که با وجود این مجتمع ، بسیاری از خلأها و کمبودهای حوزه های علمیه برطرف خواهد شد.
وی افزود: همچنین در روز عدیر غدیر خم اجتماع محبان علوی و جشن عمامه گذاری 13 نفر از طلاب سطح استان در مهدیه مصلای امام خمینی(رحمه الله علیه)برگزار می شود.
حجت الاسلام ملک محمدی در پایان خاطرنشان کرد: این سه ویژه برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین مروی عضو دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یک هزار و 36باب مسجد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
دریافت کننده و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.