به گزارش ایرنا،رئیس شورای اسلامی شهر ناغان گفت: ناغان 850 هکتار تاکستان انگور دارد که بیشتر از باغ ها در زمین های شیبدار احداث شده است.
وحید فرجی ناغانی روز جمعه در آئین برگزاری دومین جشنواره انگور ناغان تاکید کرد: این جشنواره به منظور معرفی توانمندی های گردشگری و جاذبه های طبیعی ‏برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و معرفی محصولات باغی برگزار شد.
وی گفت: انگور تولیدی در باغ های ناغان شامل عسگری، ریش بابا (لیف گائی)، مهره، سیاه پیازی، انگور قرمز شاهانی، انگور قرمز ‏یاقوتی (پیش رس)، انگور قرمز باریک (تیر تفنگی) و انگور دانه دار (القی) است.
فرجی ناغانی تاکید کرد: انگور جایگاه خاصی در برنامه غذایی و سلامت دارویی انسان ها دارد و می تواند بسترهای لازم به منظور ارتقای بهره وری و افزایش درآمد را داشته باشد.
وی افزود: احداث کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول انگور می تواند در ارتقای کمی و کیفی اقتصاد کشاورزی منطقه به ویژه در بخش تاکستان ها نقش ایفا کند.
به گزارش ایرنا، بخش وسیعی از باغات ناغان در ارتفاعات بین ‏‏200 تا 2 هزار و 300 متری شمال و شمال شرقی شهر قرار گرفته و به طور کامل مشرف به شهر و محور ارتباطی شهرکرد – ایذه است.
بخش ناغان از توابع شهرستان کیار در 75 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.