زهرا سیاح جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از 2 بیمار مرگ مغزی، وحید مرادی جوان 21 ساله لردگانی بود که در تاریخ هشتم شهریورماه به علت تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شد و با انتقال این بیمار به بیمارستان کاشانی ، روز جمعه زمینه عمل جداسازی کبد و کلیه های این جوان ناکام فراهم و آماده اهدا به بیماران نیازمند شد.
وی ادامه داد: فریدون کیانی بیمار مرگ مغزی 46 ساله هرچگانی نیز که به سبب خونریزی مغزی از ششم شهریورماه در بیمارستان کاشانی بستری بود با رضایت خانواده نیکوکار وی مورد عمل جداسازی کبد و کلیه ها قرار گرفت.
سیاح با بیان اینکه با احتساب این 2 عمل پیوند، تعداد عمل های پیوند عضو در استان از ابتدای امسال تاکنون به 15 مورد رسیده است، گفت: اعضای اهدایی بلافاصله برای پیوند به 6 بیمار نیازمند پیوند عضو به مراکز متقاضی ارسال شد.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.
این رقم درحالی است که در استان های نظیر چهارمحال و بختیاری تیم پیوند اعضا در 65 درصد موارد مرگ مغزی موفق به جلب رضایت خانواده ها برای اهدای عضو می شوند.
چهارمحال و بختیاری در کنار استان های دیگر نظیر کهگیلویه و بویراحمد از نظر آمار اهدای عضو به تناسب جمعیت، در دوره های زمانی مختلف در رتبه های نخست تا سوم کشور قرار دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.