به گزارش ایرنا، فریبرز نجفی روز دوشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در 6 شهرستان نمایندگی داشت که سه شهرستان دیگر مجوز دریافت کرد.
وی افزود: با راه اندازی بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان های سامان، کوهرنگ و کیار از توابع چهارمحال و بختیاری مجموع شهرستان های 9 گانه این استان دارای نمایندگی بنیاد شد.
نجفی تصریح کرد: بیش از 46 هزار نفر از جمعیت 945 هزار نفری این استان از جامعه ایثارگری هستند.
وی یادآور شد: برگزاری کنگره ملی سرداران و 2 هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری، 34 شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نامگذاری اماکن و معابر به نام شهیدان، تجهیز 31 حسینیه شهدا و افتتاح موسسه پیام آوران ایثار از مهمترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در دولت یازدهم محسوب می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تاکنون 400 هزار اثر از شهدا و چهار هزار ساعت مصاحبه در خصوص شهدای استان جمع آوری شده است.
وی گفت: تالیف 29 عنوان کتاب با انتشار 50 هزار جلد مربوط به ایثار و شهادت از دیگر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم است.
نجفی تاکید کرد: در این مدت سه هزار و 250 نفر به اردوهای زیارتی اعزام و یکهزار و 984 نفر از واجدان شرایط موفق به دریافت زمین شده اند.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا به بقیه واجدان شرایط زمین مورد نیاز را در شهرهای شهرکرد و بروجن واگذار کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دولت یازدهم برای کمک به خرید مسکن ایثارگران سه هزار و 100 فقره تسهیلات در استان پرداخت شد.
وی یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هم اینک با 118 مرکز بهداشتی به منظور ارائه خدمات مطلوب بهداشتی به ایثارگران قرارداد دارد.
نجفی اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری تاکنون دو هزار و 440 شهید، هفت هزار و 200 جانباز و 508 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به منظور افتتاح طرح های چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.