به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی روز دوشنبه پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان شهرکرد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: افزون بر 19 هزار گلزار شهید در کشور وجود دارد که امسال نیز 2 هزار و 800 گلزار شهید ساماندهی می شود.
وی اظهار کرد: مابقی گلزار شهدا برای ساماندهی نیازمند اعتبار است که بنا داریم تا برخی از روستاها و نقاطی که گلزار شهدای آنها تا 5 شهید دارد، را ساماندهی کنیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای ساماندهی 5 هزار گلزار شهدای باقی مانده، برای مزار مطهر هر شهید به 50 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
شهیدی محلاتی تعداد شهدای کشور را 225 هزار شهید عنوان کرد و افزود: تاکنون یکهزار شهید مدافع حرم در گلزار شهدای کشور مدفون شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه های این بنیاد در آستانه فرارسیدن سالگرد شهدای منا افزود: آیین سالگرد شهدای واقعه منا به صورت متمرکز در 11 ذی الحجه در تهران و در شهرستان ها در روزهای مختلف برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نماینده هیات دولت دوازدهم به مناسبت هفته دولت به شهرکرد سفر کرده است.
با حضور معاون رئیس جمهوری، بهره برداری از 60 طرح عمرانی، صنعتی و خدماتی همزمان با هفته دولت در این استان آغاز شد.
چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس افزون بر 2 هزار و 400 شهید تقدیم نظام اسلامی ایران کرده است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.