سید طاهر نوربخش  در مراسم تجهیز 120 هکتار از اراضی روستای هرچگان شهرستان شهرکرد به آبیاری نوین افزود: امسال با تجهیز 5 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری نوین با اعتباری افزون بر 340 میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت، نیمی از این اراضی از آبیاری سنتی خارج خواهد شد.
وی از کسب رتبه دوم چهارمحال و بختیاری بعد از استان فارس در اجرای آبیاری نوین در دولت یازدهم خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال جاری بیش از 33 هزار نفر از بهره برداران بخش کشاوری استان از تسهیلات بلاعوض اجرای آبیاری نوین برخوردار خواهند شد.
مدیر آب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با برنامه ریزی و سیاست های دولت تدبیر و امید 80 درصد اعتبارات هزینه ای اجرای طرح یاد شده از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین می شود.
نوربخش با اشاره به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان در دستور کار دولت قرار دارد.
مدیر جهادکشاوری شهرستان شهرکرد نیز در این آیین گفت: برای اجرای این طرح 6 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض دولتی و 240 میلیارد ریال نیز از آورده کشاورزان محلی اجرا می شود.
فرامرز امانی توضیح داد: با اجرای کامل آبیاری نوین 120 هکتاری هرچگان بیش از200 بهره بردار از خدمات و مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.
وی اجرای آبیاری نوین در 15 هزار هکتار از زمین های کشاوری این شهرستان در قالب 360 طرح را یادآور شد و گفت: با برآوردهای انجام شده طی چهار سال گذشته بیش از 40 درصد از زمین های باغی و زراعی این منطقه مجهز به آبیاری تحت فشار شده است.
گفتنی است ، سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716246
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.