به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست با تعدادی از کارشناسان وزارت نیرو در خصوص پیگیری آخرین وضعیت اجرای طرح سد ونک تأکید کرد: بحث اجرای این طرح از دهه ۷۰ آغاز شده اما از سال ۱۳۹۲ با استقرار دولت یازدهم به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تأمین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ویژه در شهرستان لردگان و احیای دشت بزرگ خانمیرزا در این شهرستان از مهمترین اهداف اجرای طرح سد ونک محسوب می شود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: انتقال آب مازاد در این طرح تنها به منظور استفاده آشامیدنی اشکالی ندارد.

وی بیان داشت: وضعیت اجرای طرح سد ونک باید تا یک ماه آینده مشخص و تعیین تکلیف شود و در آن تأمین آب آشامیدنی تا افق ۱۴۲۵ لحاظ شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بخش خصوصی حضور مطلوبی در نیروگاه های برقآبی دارد اما وجود روند طولانی کاغذ بازی اداری در برخی دستگاه های اجرایی استان آنان را در زمینه سرمایه گذاری دلسرد کرده است.

وی عنوان داشت: جلوگیری از فرونشست بیشتر زمین، رفع تشنگی مردم، احیای دشت های کشاورزی و مدیریت بهینه در منابع و مصارف آب از مهمترین دلایل اجرای طرح های آبی در کشور و چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

گفتنی است، با بهره برداری از سد ونک سالانه ۸۴ میلیون مترمکعب آب کشاورزی و ۱۷ میلیون متر مکعب آب صنعت و آشامیدنی به چهارمحال و بختیاری اختصاص می یابد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715160
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.