به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل مالیاتی استان ،  کورش بیگدلی تعداد کل اظهارنامه های تسلیمی سالجاری در مالیات های مستقیم را 32 هزار و 232 اظهارنامه دانست که نسبت به سال قبل 7 درصد رشد داشته است.
بیگدلی گفت، در سالجاری تعداد2 هزار و 724 اظهارنامه اشخاص حقوقی و 27 هزار و 898 اظهارنامه مربوط به اشخاص حقیقی در استان ثبت شده است که به ترتیب رشد6 و 4 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
بیگدلی همچنین تحقق 205 درصدی و رشد 105 درصدی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی بخش املاک اجاره ای در استان را در سطح کشور بی نظیر دانست و افزود: تلاش های صورت گرفته در خصوص فرهنگ سازی مالیاتی و اطلاع رسانی به موقع به مودیان از طرق مختلف علت استقبال شهروندان از تسلیم به موقع اظهارنامه ها در سطح استان بوده است.
بیگدلی تصریح کرد، باید این موضوع در جامعه جا بیفتد که مالیات از پایه‌های مهم اقتصاد کشور محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که پرداخت آن، موجب پی‌ریزی و اجرای برنامه‌های مدون و دقیق دولت برای توسعه زیرساخت های اقتصادی و پیشبرد امور می‌گردد .
وی ادامه داد، با ارتقای آگاهی افراد نسبت به‌ضرورت پرداخت مالیات و تبعات جبران‌ناپذیری عدم وصول آن بر اقتصاد کشور، می‌توان حمایت مردم را در پرداخت مالیات افزایش داد.
مدیر کل امور مالیاتی استان تاکید کرد، تغییر نگاه جامعه به مالیات به‌عنوان تأمین‌کننده عمده هزینه‌های عمومی کشور، بدون فرهنگ‌سازی در جامعه امکان‌پذیر نیست .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715122
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.