قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به خطر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو قصابی های غیرمجاز شهر سودجان در شهرستان شهرکرد، شهر کاج در شهرستان اردل و روستای بارده در شهرستان بن پلمب شد.
وی افزود: براساس برخی اخبار رسیده از منابع، مالکان تعدادی از این قصابی ها نسبت به فک پلمبپ اقدام و فعالیت خود را دوباره آغاز کرده اند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: یک تیم کارشناسی از دستگاه های اجرایی مرتبط نسبت به انجام بازرسی میدانی و شناسایی متخلفان اقدام و آنان را به مراجع قضایی چهارمحال و بختیاری معرفی کنند.
وی یادآور شد: به منظور ارتقای وضعیت بهداشت جامعه و افزایش سلامت مردم باید کشتار دام سنتی شهر سودجان در شهرستان شهرکرد، شهر کاج در شهرستان اردل و روستای بارده در شهرستان بن تعطیل و کشتارها تنها از طریق کشتارگاه صنعتی جونقان صورت گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به همین منظور فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری به ویژه فرمانداران شهرستان های شهرکرد، اردل و بن باید نسبت به انجام این مهم اقدام کنند و هرگونه کوتاهی در این زمینه جایز نیست.
وی گفت: جلوگیری از ورود دام به چهارمحال و بختیاری و خروج آن از استان بدون مجوزهای قانونی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ارتقای پخت نان در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: برای رسیدن به این مهم باید تولید آرد براساس استانداردهای ملی و جهانی صورت گیرد.
وی افزود: مخلوط کردن گندم تولیدی در چهارمحال و بختیاری با گندم های مرغوب تر استان های گلستان و خوزستان در دستور کار مسئولان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قرار گرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: جلوگیری از خرید گندم با سن زدگی بالای هشت درصد به طور جدی از سوی مسئولان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: یک تیم کارشناسی از شرکت غله و خدمات بازرگانی، سازمان صنعت معدن و تجارت، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی تا 2 هفته آینده وضعیت گندم تولیدی در چهارمحال و بختیاری را بررسی و میزان سین زدگی را به طور دقیق اعلام کنند.
سلیمانی دشتکی همچنین به ضرورت رفع کدورت آب آشامیدنی شهرکرد هنگام بارش های بهاری اشاره و اظهار کرد: برای رفع این مشکل شرکت آب و فاضلاب شهری باید نسبت به نصب پکیج های تصفیه آب در محل طرح انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد اقدام کند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در 45 روز گذشته به منظور مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان پنج هزار و 400 لیتر سم توزیع و 80 روستا سم پاشی شد.
عبدالحمید نجاتی به سم پاشی میدان های فروش دام در شهرکرد، بروجن و لردگان اشاره و تاکید کرد: در این مدت 12 هزار ویال داروی ضد کنه در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میانگین سن زدگی گندم در کشور زیر دو و در این استان کمتر از نیم درصد است.
کیقباد قنبری مصرف سالانه گندم در چهارمحال و بختیاری را 100 هزار تن اعلام و تصریح کرد: این میزان گندم در 9 کارخانه استان به آرد تبدیل و وارد چرخه مصرف می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714408
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.