به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، زهرا سیاح   افزود: با توجه به راه اندازی بخش مجهز پیوند کلیه در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد و برخورداری این مرکز آموزشی و درمانی از تیم پزشکی مجرب، زمینه انجام پیوند کلیه برای بیماران متقاضی از سایر استان ها در شهرکرد فراهم گردید.
وی تصریح کرد: از این پس کلیه اهدایی از بیماران مرگ مغزی از استان های یزد و اصفهان و مرکز درمانی یاسوج در بیمارستان کاشانی پذیرش و جهت بیماران متقاضی پیوند کلیه از استان ها و مراکز مذکور پیوند کلیه انجام می شود.
سیاح افزود: برای اولین بار کلیه یک بیمار مرگ مغزی ۳۳ ساله یزدی از استان یزد به شهرکرد منتقل و به پدر ۵۸ ساله فارسانی پیوند زده شد.
مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، از زمستان سال ۹۴ افزود: تاکنون ۲۴ عمل جراحی پیوند کلیه در این بخش با موفقیت انجام و ماهیانه امکان انجام ۴ پیوند کلیه در این بخش وجود دارد.
سیاح، تعداد عمل جراحی پیوند کلیه از ابتدای سال جاری تا کنون را ۷ مورد اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از ۲۰ بیمار نیازمند پیوند کلیه در لیست انتظار پیوند عضو استان قرار گرفته اند.
وی گفت: این در حالی است که ۴۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه در مراکز درمانی استان همودیالیز می شوند.
به گفته وی، در حال حاضر علاوه بر مرکز آموزشی و درمانی هاجر(س) شهرکرد، ‌بیمارستان تامین اجتماعی امام علی(ع) و مرکز درمانی غیر دولتی دی ، شهرستان های لردگان، فارسان و بروجن و اردل مجهز به بخش دیالیز هستند.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب برنامه تحول نظام سلامت و بمنظور رفاه حال بیماران دیالیزی و کاهش بعد مسافت برای این بیماران، عملیات راه اندازی و تجهیز بخش دیالیز در شهرستان های بن، سامان و شهر هفشجان در دست اقدام است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714100
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.