پرویز فتاح 10 مرداد‌ماه در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: در حال حاضر در کمیته امداد و به تبع آن در کشور وفاق ملی ایجاد شده است .
وی افزود: در ابتدای سال جاری با همکاری دولت و مجلس پرداخت مستمری افراد تحت پوشش این نهاد سه برابر افزایش یافت که با وجود کمبود منابع مالی، کار بی‌نظیری انجام شده است .
فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری دولت از محل تبصره بودجه یک‌هزار میلیارد تومان به کمیته امداد اختصاص یافت، تصریح کرد: محور کار کمیته امداد اشتغال است که در سال گذشته 27 میلیارد تومان وام اشتغال به دو هزار نفر پرداخت شد که از این میزان 18 میلیارد تومان تعهد بانک‌ها و 9 میلیارد تومان منابع امداد بوده است.
وی گفت: در سال جاری با همکاری دولت و مجلس میزان بودجه در نظر گرفته شده برای کمیته امداد، دو هزار و 100 میلیارد تومان است که با وجود دو برابر شدن سهمیه کشور، قطعا سهمیه چهارمحال و بختیاری دو برابر می‌شود.
فتاح ادامه داد: سهم کمیته امداد به منظور ایجاد اشتغال در کشور در سال گذشته 300 میلیارد تومان از منابع امداد بوده که امسال این سهمیه ‌یک‌هزار میلیارد تومان شده و دلیل افزایش این میزان سهمیه، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه ولایت در کشور بوده است .
وی با اشاره به اینکه برای پرداخت وام‌های ضروری به افراد نیازمند، سقف وام برداشته شده است، گفت: کارمزد وام‌ها در ابتدا سه درصد بود که مقرر شده است که این میزان به دو درصد کاهش یابد .
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مسکن پرهزینه‌ترین و سخت‌ترین نیاز کمیته امداد است، تصریح کرد: اساسی‌ترین نیاز افراد مسکن است که در سال گذشته 40 هزار واحد مسکونی ساخته و 50 هزار واحد تعمیر شد که امید است امسال این آمار دو برابر شود .
وی خاطرنشان کرد: کارهایی که در کشور و استان انجام می‌شود به منظور حمایت از کمیته امداد بوده که سعی می‌شود حمایت‌ها دقیق‌تر و جدی‌تر شده تا فعالیت‌ها موثر واقع شوند .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713973
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.