به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آموزش و پرورش طی این مدت توانسته با ارتقای شاخص های علمی، موفقیت های ملی و بین المللی را در مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی کسب کند.
وی میزان کمک های خیران برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را با 30 برابر رشد از 15 میلیارد ریال به 450 میلیارد ریال اعلام کرد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در دولت یازدهم وضعیت جابجایی نیروهای آموزش و پرورش استان در مناطق 17 گانه ساماندهی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ساماندهی و بهینه سازی بخشی از املاک آموزشی، تربیتی و ورزشی با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی در دستور کار مسئولان این اداره کل قرار دارد.
بهروز امیدی اظهار کرد: به همین منظور 122 فضای مازاد بر نیاز تغییر کاربری و 30 فضای دیگر برای فروش شناسایی شده است.
وی افزود: در نشست قبلی شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اختصاص چهار میلیارد ریال برای تکمیل خوابگاه مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش استان تصویب شد که از این مبلغ تاکنون 2 میلیارد ریال ابلاغ شده و بقیه در حال پیگیری است.
امیدی تاکید کرد: آموزش و پرورش استان با کسب 99 امتیاز از مجموع 100 نمره طرح مهر، رتبه عالی کشور را به خود اختصاص داد.
وی تصریح کرد: میزبانی برگزاری مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر کشور و 3 رشته ورزشی شنا، جشنواره بازی های بومی محلی و وزنه برداری در سال جاری به این استان سپرده شده است.
وی افزود: در این مسابقات 792 ورزشکار و مربی پسر از 18 تا 23 مرداد و 677 ورزشکار و مربی دختر از 24 تا 29 مرداد امسال با یکدیگر رقابت می کنند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان سال گذشته در 21 شاخص حوزه سوادآموزی، رتبه نخست کشور را کسب کرد.
مرتضی ارشادی تاکید کرد: نرخ باسوادی کل استان مربوط به گروه سنی 4 سال و بالاتر در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 هیچ تغییری نداشته، اما همین رشد در سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 رشدی برابر 2.2 درصد داشته است.
آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری سال گذشته رتبه نخست کشوری را در حوزه سوادآموزی، رتبه یکم گروه سرود همگانی در سطح ملی، رتبه برتر تولید مبل در ایران، کسب رتبه پنجم جهانی پرتاب دیسک جهان و رتبه عالی طرح مهر را به خود اختصاص داد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.