به گزارش ایرنا، رحیم میدانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از طرح های حوضه آبخیز رودخانه زاینده رود تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آب، دیر یا زود بایستی اصول مدیریت منابع به هم پیوسته آب اجرایی می شد.
وی افزود: اجرای اصول مدیریت منابع بهم پیوسته آب، هزینه ارزشمندی برای کشور محسوب می شود و این وزارتخانه هم به تنهایی قادر به اجرای این اصول نیست.
میدانی یادآور شد: شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه زاینده رود توانست، اجرای اصول مدیریت منابع بهم پیوسته آب را اجرایی کند که البته مشکلاتی هم داشت.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز برای رفع تنش ها و سوء تفاهم های موجود در خصوص آورد و برداشت رودخانه زاینده رود وارد عمل شده است.
وی گفت: هیچکس در توزیع عادلانه آب تردید ندارد، اما رسیدن به وفاق مستلزم تشریک مساعی است.
میدانی تاکید کرد: شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه زاینده رود ترکیب مطلوبی بوده که با حضور نماینده صنفی کشاورزان اجرایی شد که البته این اقدام کار مفیدی در دولت یازدهم بوده و برای رفع مشکلات حوضه زاینده رود هم راهی جز این وجود نداشت.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح های آبی و کمبود آب در سرچشمه های کارون و زاینده رود به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.