به گزارش ایرنا، علاء الدین بروجردی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر نیرو و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور از طرح های در مسیر رودخانه زاینده رود تاکید کرد: با توجه به اهمیت مساله آب و بحران ناشی از آن در این مقطع تاریخی، موضوع بررسی میزان آورد و برداشت زاینده رود در این استان و اصفهان در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
وی افزود: احساس کنونی اعضای این کمیسیون این است که بسیاری از مصوبات شورای عالی آب در حوضه آبخیز زاینده رود به طور کامل اجرایی نشده است.
بروجردی تصریح کرد: نحوه اجرای کامل مصوبات شورای عالی آب، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور دقیق بررسی خواهد شد.
وی یادآور شد: احساس مردم در اجرای عدالت مهم است و آنان باید بدانند که علاوه بر کاهش نزولات جدی و کمبود منابع آب، اما عدالت در رفتار حاکم است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته استانداران چهارمحال و بختیاری و اصفهان، وزیر نیرو، اعضای شورای عالی آب و سایر مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات و معضل ناشی از کم آبی دغدغه جدی دارند.
وی گفت: به همین منظور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر نیرو و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین از طرح های آبی استان اصفهان نیز بازدید می کنند.
بروجردی تاکید کرد: پس از کامل شدن بازدیدها تصمیم منطقی، علمی، کارشناسی و به دور از هرگونه سلیقه سیاسی و شخصی اعلام می شود.
وی با اشاره به اظهارات مسئولان چهارمحال و بختیاری در خصوص باز و بسته شدن دریچه های سد زاینده رود بدون اطلاع قبلی افزود: به منظور باز و بسته شدن این دریچه ها هماهنگی قبلی با مسئولان این استان ضرورت دارد.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح های آبی و کمبود آب در سرچشمه های کارون و زاینده رود به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.
به گفته کارشناسان هواشناسی، خشکسالی های 10 سال اخیر در چهارمحال و بختیاری باعث کاهش منابع آبی این استان و کاهش 20 درصدی بازندگی ها و تغییر الگوی بارش ها از برف به باران شده و روستاها و شهرهای استان را با بحران کم آبی مواجه کرده است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.