به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: این اقدام به منظور کمک به توسعه زیرساخت و فضاهای آموزشی دانشگاهها از محل صندوق توسعه ملی در قانون بودجه سال جاری تخصیص یافته است.
وی همچنین از اقدام دانشگاه علمی، کاربردی برای احیای رشته های منسوخ در استان ها و تربیت نیروی مهارتی و متخصص برای مشاغلی خبر داد که زمینه آموزشی آن در جامعه موجود نیست.
امید بیان کرد: بر این اساس پیش بینی می شود تا پایان اجرای این طرح، تعداد رشته های علمی، کاربردی از 800به 2 هزار رشته افزایش یابد.
وی ادامه داد: مسئولان این دانشگاه، با سفر به استان ها درصدد انعقاد تفاهمنامه با استانداران برای شناسایی نیازهای مهارتی و تربیت نیروهای متخصص متناسب با نیاز بومی هستند.
امید افزود: برای ترغیب جوانان به تحصیل در مراکز علمی، کاربردی استفاده از ظرفیت خیران و استانداری ها برای کمک در پرداخت شهریه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی درباره اشتغال دانش آموختگان مراکز علمی، کاربردی تصریح کرد: به جرات می توان گفت در برخی استان ها بیش از 85 درصد جمعیت فارغ التحصیل این دانشگاه، وارد بازار کار و مشغول فعالیت شده اند.
رئیس دانشگاه علمی، کاربردی در ادامه از راه اندازی سامانه و سیستم الکترونیکی نظارتی در مراکز و ارتقای سامانه های آموزشی برای ارتقای سطح کیفی این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 400 هزار دانشجو در بیش از 800 مرکز دانشگاهی علمی، کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار:جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.