به گزارش ایرنا، جعفر مردانی گرمدره روز چهارشنبه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: نشست قبلی این کارگروه به علت حضور نیافتن برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان لغو شد.
وی تاکید کرد: با این وجود امروز برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی در این نشست مهم حضور نیافته و معاون یا کارشناس خود را به جلسه اعزام کردند.
وی افزود: حضور تمامی مدیران کل دستگاه های اجرایی در نشست های تصمیم گیری الزامی است و مدیران غایب باید پاسخگو باشند.
مردانی گرمدره تاکید کرد: وقتی امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان دغدغه های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است، نباید در استان نسبت به این مهم بی تفاوت باشیم.
وی افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند تا هفته آتی چالش ها و توانمندی های حوزه اجتماعی و فرهنگی را شناسایی، جمع بندی و برای تصمیم گیری علمی و کارشناسی به دبیرخانه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان اعلام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم اینک برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی در ارائه آمار واقعی با مشکل مواجه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم شناسایی کودکان کار و خیابانی در شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: پیشنهادات علمی به منظور جمع آوری و ساماندهی این کودکان باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.
مردانی گرمدره اظهار کرد: البته مشاهده شده که بسیاری از کودکان کار و متکدیان از استان های دیگر وارد این استان شده اند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 110 کودک کار و خیابانی در این استان شناسایی شده که 95 درصد آنان خانواده دارند.
جواد نجفی تاکید کرد: کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری دو گروه بومی و غیر بومی هستند.
وی افزود: گروه نخست به علت فقر خانواده، اعتیاد، نداشتن برنامه ریزی برای اوقات فراغت و غیره در خیابان ها بودند که از طریق مرکز کودک و خانواده حمایت می شوند.
نجفی تصریح کرد: گروه دوم به صورت سازماندهی شده از نقاط دیگر وارد چهارمحال و بختیاری شده و اقدام به تکدی گری و یا فروش برخی اقلام می کنند.
وی یادآور شد: شهرداری ها موظفند در جمع آوری، نگهداری موقت و یا تحویل آنان به مراجع قانونی مانند بهزیستی برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.
110 کودک کار و خیابانی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که به تکدی گری و دستفروشی در مراکز پر تردد مشغول به فعالیت هستند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار:حهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.