به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری عصر سه شنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط ریست اظهار کرد: مردم این استان مانع اجرای طرح های توسعه ای نیستند، اما توسعه باید زمانی اتفاق بیفتد که ابعاد آن طرح به صورت کارشناسی رعایت شود.
به گفته وی، اجرای برخی طرح های توسعه ای از جمله سد «بیرگان» بلای جان مردم این استان شده است.
وی با بیان انتقال آب و روش های انتقال آب و طرح هایی که انجام شده است، تصریح کرد: سازمان محیط زیست باید برای کاهش فشارها بر مردم این استان، ما را یاری کند.
کاظمی تصریح کرد: امروزه آب، انرژی و هوا، غذا و محیط ریست مولفه های مهم امنیت و رفاه در جامعه هستند.
رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری افزود: به دلایل رقابت هایی که در سطح جهان رخ داده و توسعه های بی حدی که در کشورها رخ داده است، گازهای گلخانه ای باعث افزایش درجه هوا در کره زمین شده است که تمامی دانشمندان و دلسوزان را به چالش کشیده است.
کاظمی باباحیدری اظهار کرد: چالش بروز زیرگردها با منشاء داخلی و خارجی و توسعه ناعادلانه در برخی استان ها از طریق گسترش صنایع باعث بروز مشکلات زیست محیطی و تامین آب شده است.
وی با توجه به سخت گذر بودن بسیاری از مناطق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تجهیز این استان به بالگرد اطفای حریق و تکمیل تجهیزات اطفای حریق در استان ضروری است.
وی در ادامه تاکید کرد: طرح الکترونیکی سیماک شرکت پست کمک بزرگی به مدیریت پسماند کاغذی و حفظ محیط زیست می شود.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و تامین منابع در سطح کشور رایزنی هایی برای تامین اعتبار انجام می شود، ولی برخی مدیران استان در جذب اعتبارات کوتاهی می کنند.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.