محمدحسن کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح در راستای ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات نوین بهداشتی به عشایر با همکاری تیم سیار مرکز بهداشت شامل پزشک و کارشناسان مراقبت بهداشتی به صورت هفته ای انجام می شود.
به گفته وی، مراقبت بهداشتی و آموزش های مقابله با بیماری های فصلی، بیماری های عفونی، بررسی وضعیت آب آشامیدنی و بیماری های مشترک انسان و دام در راستای آگاه سازی تب کریمه کنگو به عشایر این شهرستان آموزش داده می شود.
کرمی ادامه داد: هم اینک 6 منطقه عشایری درون کوچ در مناطق «گرم آباد، چال تر و چال و خشک، سبزکوه، سرپیر، شمس آباد و پل ماری» این شهرستان با حدود 870 نفر جمعیت زندگی می کنند.
وی تصریح کرد: در خردادماه امسال یک مورد مثبت ابتلا به تب کریمه کنگو در یکی از مناطق عشایری شهرستان مشاهده شد که با اقدام به موقع و سریع تیم های پزشکی، فرد بستری و تحت مراقبت قرار گرفت که اکنون بهبودی کامل یافته و از بیمارستان مرخص شده است.
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بروجن با استناد به آمار و گزارش های وزارت های بهداشت اعلام کرد که امسال 79 مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده شد که از این تعداد 5 مورد منجر به فوت افراد و مابقی با اقدام سریع بهداشتی و با مراقبت های پزشکی در شرایط خاص بهبودی کامل یافتند.
کرمی با بیان اینکه مناطق عشایری این شهرستان فاقد خانه بهداشت است، ادامه داد: با توجه به سند چشم انداز سال 1404، ارائه خدمات اولیه بهداشتی و درمانی مورد نیاز عشایر با بالاترین کیفیت ممکن از وظایف وزرات بهداشت است.
بروجن مرکز این شهرستان و حدود 60 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.