به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دامپزشکی چهار محال وبختیاری، عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: این اقدام بمنظور جلوگیری و کنترل بیماری های مشترک از جمله تب کریمه کنگو و حفظ سلامتی مردم جامعه با حکم قضایی انجام شد.
وی تصریح کرد: متخلفان، کشتار دام سنگین و سبک را بصورت سنتی و به دور از چرخه نظارت شبکه دامپزشکی کشتار و بدون مهر روی لاشه، آن را به فروش می رساندند.
نجاتی، شیوع بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سطح کشور طی چند ماه اخیر را یادآور شد و گفت: این بیماری خطرناک و مشترک بین انسان و دام در دام زنده هیچ گونه علائمی ندارد و از طریق ترشحات دام آلوده و گزش کنه آلوده به انسان منتقل می شود.
مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: یکی از راه های پیشگیری از این بیماری، نگهداری لاشه های استحصالی در سالن پیش سرد و کشتارگاه به مدت حداقل 24 ساعت در دمای مناسب یخچال است.
نجاتی گفت: به منظور جلوگیری از کشتار دام خارج از کشتارگاه و ممانعت از انتشار خون و آلودگی در محیط زندگی مردم ، اکیپ های نظارتی شبکه های دامپزشکی استان طرح نظارت دقیق بر نحوه توزیع مواد پروتئینی خام از جمله گوشت قرمز را در دستور کار روزانه خود دارند.
شهر کاج از توابع بخش مرکزی شهرستان اردل با بیش از 5 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.