در این مطلب آمده است: قابلیت های گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین فرصت های توسعه در استان چهارمحال و بختیاری بوده و تکیه بر سرمایه گذاری های این بخش می تواند راه حل مناسبی برای توسعه در بخش های اقتصادی و فرهنگی باشد.
در ادامه این مطلب تصریح شده است: این استان اگر چه قابلیت های بسیاری در این حوزه دارد اما هنوز نتوانسته از این بخش بهره برداری قابل توجهی داشته باشد. این استان تالاب، جنگل، رودخانه، منطقه حفاظت شده، آبشار و .. دارد اما بخش گردشگری با وجود این ظرفیت ها نتوانسته آنگونه که باید زمینه توسعه قابل توحجهی را فراهم کند.
این مطلب می افزاید: دولت باید زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را فراهم آود اما مشکلات ضعف مدیریتی در این استان بیداد می کند و تا زمانی که روال کار چنین است انتظار هیچ پیشرفت و توسعه ای در این استان نمی رود.
گفت و گوی اختصاصی با فرماندار شهرستان سامان از دیگر مطالب تولیدی این شماره روزنامه دیده بان زاگرس است. در این گفت و گو به بررسی اقدامات انجام شده متناسب با ظرفیت های موجود در این شهرستان پرداخته شده است.
پیگیری طرح گردشگری چم چنگل که متعلق به سرمایه گذار بخش خصوصی است یکی از سوالات مطرح شده در این گفت و گو بوده که سعید صالحی در این خصوص گفته است: زمینی در حدود هشت هکتار به نام آقای صفار واگذار شده و در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان نیز مطرح و مصوب شده اما با مخالفت عده ای از مردم مبنی بر اینکه خود آنها خواهان انجام فعالیت اقتصادی در این زمین هستند این طرح متوقف شد اما از آنجا که مردم از انجام این کار ناتوان بودند، این زمین مجدد به دولت واگذار شد و به سرمایه گذار نامبرده نیز اجازه فعالیت داده شده و چنانچه مردم اقدام غیرقانونی در این رابطه داشته باشند و به زمین تعرض کنند با افراد خاطی طبق قانون برخورد می شود.
نتایج بی توجهی به توانمندسازی زنان و دلایل توسعه نیافتگی استان از دیگر مطالب تولیدی این شماره روزنامه دیده بان زاگرس است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.