به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر شنبه در نشست با بانوان منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: در دولت یازدهم بیشترین بها به مدیریت بانوان در سطح بخشدار، مدیرکل و معاون مدیرکل در این استان داده شد که البته کافی نیست و باید افزایش یابد.
وی افزود: به مدیران دستگاه های اجرایی توصیه شده تا از توان بانوان در بخش های مختلف مدیریتی بهره گیری بیشتری صورت گیرد.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: بانوان برای نامزدی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ضعیف عمل کردند.
وی یادآور شد: البته منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به دوره قبل در این استان رشد قابل توجهی داشته است.
سلیمانی دشتکی به افزایش واقعه طلاق در روستاهای چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: این مهم به عنوان زنگ خطری در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ایجاد 14 هزار و 300 شغل جدید در چهارمحال و بختیاری در سال گذشته افزود: این در حالی است که پارسال 33 هزار و 500 نفر در این استان تقاضای شغل داشته اند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال 19 تا 20 هزار شغل جدید در این استان ایجاد می شود.
وی یادآور شد: در دولت یازدهم استفاده از توان و مشارکت سرمایه گذاران خارجی و داخلی بخش خصوصی، دولتی و نیمه دولتی افزایش یافته است، هرچند برخی انتقادهای ناسالم در فضای مجازی مانع از اطلاع رسانی صحیح اقدامات دولت به مردم شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین تاکید کرد: احداث و توسعه بوستان های ویژه بانوان در شهرها و روستاهای استان باید در دستور کار منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار گیرد.
وی افزود: در مدت فعالیت دولت یازدهم افزون بر 130 دستگاه انواع ماشین آلات در اختیار شهرداری های چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و از محل 10 درصد درآمد فروش زمین های دولتی 2 هزار و 600 میلیارد ریال به شهرداری های چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح انتقال آب بن – بروجن مهمترین دغدغه مسئولان استان است که در همین راستا و براساس پیش بینی ها تا 20 مرداد امسال عملیات نصب پمپ های ایستگاه اول این طرح انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: بازنگری و تکمیل طرح های جامع، تفضیلی و هادی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 49 بانوی این استان توانستند به پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا راه پیدا کنند.
فاطمه دوستی تاکید کرد: از این تعداد 14 نفر مربوط به شوراهای اسلامی شهرها و 35 نفر مربوط به شوراهای اسلامی روستاها هستند.
وی افزود: در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری تنها 21 نفر از بانوان حضور داشتند.
در این نشست تعدادی از بانوان منتخب پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارمحال و بختیاری نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی نقش بانوان در تسریع شاخص های توسعه ای بخش های مختلف ارائه کردند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.