ابراهیم کوچکی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال با راه اندازی 2 واحد تولیدی افزون بر یک میلیون و 520 هزار قطعه مرغ بیشتر از تعهد واحدها، تولید و روانه بازار شده است.
وی در ادامه ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی 209 واحد مرغداری فعال استان را 30 هزار تن در سال برآورد کرد و اظهار کرد: سال گذشته نیز 23 هزار تن گوشت مرغ در سطح استان تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی تولید گوشت سفید استان را بیشتر از سرانه مصرف دانست و توضیح داد: با آغاز سفر گردشگران به این خطه، هیچ گونه محدودیتی در شبکه عرضه و تقاضا و یا نوسان قیمت نداشته ایم.
مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه مصرف روزانه گوشت سفید این استان به طور متوسط 50 تن در سال است، افزود: مازاد تولید به استانهای همجوار ارسال می شود.
کوچکی، از تامین بخش عمده ای از گوشت قرمز استان در تولید داخل منطقه یادآورشد و گفت: با استقرار عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی، تعادل در قیمت گوشت قرمز برقرار است.
مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری، سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان را سالانه 17.5 ‬کیلوگرم ‌اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف تخم مرغ استان 8 کیلوگرم است.
استان چهارمحال و بختیاری 900 هزار نفر جمعیت دارد که بخش عمده ساکنان در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.