بهمن عسگری سوادجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد گردشگر، اقامت بیش از 82 هزار نفر در هتل ها، خانه های مسافر، اقامتگاه های بوم گردی، کمپینگ ها و واحدهای اسکان آموزش و پرورش ثبت شده است.
وی تصریح کرد: با وجودی که شهرستان های سامان، کوهرنگ و لردگان میزبان بیشترین جمعیت گردشگران عیدفطر بودند، اما در سایر شهرستانها نیز شاهد تکمیل ظرفیت و ورود گردشگران بودیم.
عسگری با اشاره به هماهنگی دستگاه های ستاد خدمات سفر در ارائه خدمات مناسب به گردشگران گفت: با توجه به حجم بالای ورود گردشگر به استان که چندین برابر ظرفیت های موجود بود، شکایت خاصی مبنی بر کمبود موادغذایی و ارائه نامطلوب خدمات به مسافران گزارش نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حاشیه زاینده رود، مناطق طبیعی شهرستان کوهرنگ و تالاب چغاخور بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، قرارگیری بخش وسیعی از جنگل های زاگرس، وجود بیش از یک هزار چشمه و 300 چشمه آب معدنی، پنج منطقه حفاظت شده، یک پارک ملی و یک اثر طبیعی ملی، آبشارها، غارها، تالاب ها و سواحل رودخانه زاینده رود و کارون بخشی از جاذبه های طبیعی خاص این استان است.
همچنین حضور عشایر کوچنده در دامنه کوه های سرسبز زاگرس، بکرترین منظره از زندگی بشر در عصر مدرن را به تصویر می کشد که می تواند چشم هر بیننده ای را به وجد آورد و گردشگران را از فرسنگ ها فاصله به این منطقه بکشاند تا با مشاهده این مناظر یکی از مهمترین تجربه های گردشگری خود را ثبت کنند.
تاکنون در حدود 450 جاذبه گردشگری در این استان شناسایی شده که این جاذبه ها در سطوح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی طبقه بندی شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.