قوام فتاحی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: با توجه به گرم شدن هوا و کم شدن دبی آب چشمه و قنوات در برخی مناطق ییلاقی عشایری کوهرنگ ازجمله 'گردنه چری، بر آفتاب دزک، لا خشک کوفی؛ فانی آباد و دشت زرین' تامین آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از 350 خانوار عشایر کوچرو به همراه بیش از 6 هزار راس دام سبک در مناطق یاد شده با کمبود آب شرب مواجه شده اند.
وی تغییر الگوی بارش، خشکسالی های متوالی در سالهای اخیر را علت اصلی کاهش دبی آب منابع آبهای روان از جمله چشمه ها و قنات های این شهرستان عنوان کرد.
رئیس اداره امور عشایر کوهرنگ از آبرسانی روزانه بیش از 30 هزار لیتر آب شرب سالم با 10 تانکر آب به مناطق استقرار عشایر شهرستان از اوایل تیرماه امسال خبر داد و گفت: با تشدید گرما احتمال درخواست بیشتر آب از سوی عشایر منطقه دور از انتظار نیست.
کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و دز می باشد که یکی از شهرستانهای مستعد بارندگی در فصول سال در استان و کشور محسوب می شود.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری با بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک، بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار: جهانبخش صفری
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.