به گزارش ایرنا، غلامعباس غلامزاده روز پنجشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال 950 کیلو و 958 گرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد که در مدت مشابه سال قبل 554 کیلو و 137 گرم بوده است.
وی افزود: کشفیات مواد مخدر صنعتی چهارمحال و بختیاری در این مدت دو کیلو و 983 گرم بود و در مقایسه با مدت مشابه پارسال که یک کیلو و 675 گرم بوده 78 درصد افزایش دارد.
غلامزاده به کشف 146 کیلو و 721 گرم مواد مخدر در پاکسازی نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری همزمان با بهار امسال اشاره و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 100 کیلو و 457 گرم بوده 46 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به دستگیری 895 نفر از فعالان مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سه ماهه نخست امسال یادآور شد: در این مدت 10 باند منهدم و 15 خودرو توقیف شد.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از این تعداد 73 درصد بین 15 تا 40 سال و بقیه بالای 40 سال سن دارند.
وی گفت: از مجموع دستگیرشدگان حوزه مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 98 درصد آقایان و مابقی بانوان و همچنین 97 درصد بومی و بقیه غیربومی هستند.
غلامزاده تاکید کرد: از این تعداد 26 درصد برای نخستن بار، 52 درصد برای دومین تا پنجمین مرتبه و 22 درصد بیش از پنج بار سابقه دستگری داشته اند.
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال 12 طرح به منظور پاکسازی نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری اجرای و 238 خرده فروش دستگیر شده اند.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این مدت کشفیات مواد مخدر در شهرستان های کیار، اردل و فارسان کاهش و در 6 شهرستان دیگر استان رشد داشته است.
وی یادآور شد: بانک اطلاعاتی قاچاقچیان چهارمحال و بختیاری در سه حوزه باندها، خرده فروشان و معتادان از سوی نیروی انتظامی استان تهیه و آماده شده است.
غلامزاده اظهار کرد: تجهیز نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری به خودروهای تیزرو و امکانات مستند سازی ضرورت دارد.
وی گفت: پاکسازی نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری از مهمترین اولویت های نیروی انتظامی این استان محسوب می شود.
چهارمحال و بختیاری به لحاظ قرارگیری در مسیر ارتباطی استان های جنوبی و بنادر کشور به فلات مرکزی ایران به عنوان یکی از کریدورهای ترانزیت مواد مخدر مطرح شده که البته با تلاش نیروهای سختکوش نیروی انتظامی، قاچاقچیان در این استان امنیتی ندارند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.