به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در ستاد هماهنگی امور اقتصادی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مقرر است امسال 15 میلیارد دلار جذب سرمایه‌ خارجی در کشور صورت گیرد.
وی گفت: سهم چهارمحال و بختیاری از این مبلغ 90 میلیون دلار است که برای اجرایی شدن آن ، ارائه طرح ها و برنامه های علمی از سوی دستگاه های اجرایی ضروری است.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به سفر رئیس بنیاد برکت کشور به استان در هفته نخست یا دوم بعد از ماه مبارک رمضان اشاره و تاکید کرد: در این سفر تصمیمات بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان مصوب می شود.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری افزود: در دو ماه گذشته 100 مصوبه برای توسعه همه جانبه استان در این مرکز تصویب شده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تولید آمونیاک از گاز طبیعی، احداث راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز، ساخت آزادراه ایذه – دهدز – لردگان، راه اندازی پالایشگاه زاگرس، تولید انرژی از پسماندهای شهری و غیره از مهمترین طرح های بررسی شده در مرکز خدمات سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری است.
وی، طرح راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز را یک طرح حیاتی برای چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: با آغاز عملیات اجرایی این طرح زمینه اشتغال مستقیم افزون بر سه هزار نفر در استان فراهم خواهد شد.
به گزارش ایرنا، میزان سرمایه گذاری خارجی در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان در دولت یازدهم نسبت به مدت مشابه در دولت دهم، 112 درصد رشد دارد.
در این مدت 2 میلیارد و 134 میلیون یورو برای تکمیل و یا راه اندازی واحدهای تولدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری در دولت یازدهم سرمایه گذاری شد.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.