به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، قاسم سلیمانی دشتکی در شورای هماهنگی بانک های چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: با توجه به مشکل اشتغال و نرخ بالای بیکاری در این استان لایحه ای تنظیم و برای تصویب در هیات دولت آماده شده است.

وی افزود: سال گذشته برای توسعه همه جانبه چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع زیرساخت در روستاهای این استان ایجاد شد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تقویت زیرساخت ای روستایی و ایجاد اشتغال در روستاها به جای کمک های بلاعوض به روستائیان می تواند در ارتقای کمی و کیفی شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف مؤثر باشد.

وی با اشاره به وجود مشکل در سیستم بانکی کشور بیان داشت: عملکرد مجموعه بانکی چهارمحال و بختیاری رضایت بخش و قابل قبول است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به نقش مهم بانک های عامل استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اشاره و اضافه کرد: سهمیه این استان از محل تسهیلات اقتصاد مقاومتی کشور در سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ منیلیارد ریال بود که با تلاش های صورت گرفته چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال جذب شد.

وی عنوان داشت: این تسهیلات برای تکمیل ۵۰ پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، احیای ۵۰ طرح راکد و افزایش ظرفیت تولید ۱۹۵ واحد تولیدی نیمه فعال در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: سال گذشته هفت هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای توسعه باغات، کشت گیاهان دیم و دارویی، گل محمدی و مثمر کم آب بر در چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به وجود ۳۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی شغل در چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۵ ادامه داد: از این تعداد برای ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد و نام آن ها در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 678088
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.