سید عباس جزایری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد 38 تعاونی در حوزه صنعت و معدن، 30 تعاونی کشاورزی و 13 تعاونی در زمینه خدمات است.
وی تسهیلات مورد نیاز این تعاونی ها را 606 میلیارد و 750 میلیون ریال دانست و افزود: از این مبلغ 445 میلیارد و 230 میلیون ریال مربوط به تسهیلات ثابت و بقیه مربوط به تسهیلات سرمایه در گردش است.
جزایری تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات به 81 تعاونی متقاضی تسهیلات چهارمحال و بختیاری در سال جاری زمینه اشتغال مستقیم 750 نفر فراهم می شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزون یکهزار و 236 نفر به اعضای شرکت های تعاونی چهارمحال و بختیاری در سال جاری یادآور شد: از این تعداد 220 نفر در تعاونی های تولیدی، 816 نفر در تعاونی های خدماتی و 200 نفر در تعاونی های توزیعی جذب خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال 67 شرکت تعاونی جدید شامل 50 تعاونی تولیدی، 15 تعاونی خدماتی و 2 تعاونی توزیعی در این استان تشکیل و راه اندازی می شود.
وی با اشاره به ساماندهی متقاضیان اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید در تعاونی های چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای این طرح زمینه اشتغال 734 نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.
جزایری تاکید کرد: از این تعداد 437 نفر در حوزه تعاونی های تولیدی، 271 نفر در بخش تعاونی های خدماتی و 26 نفر در تعاونی های توزیعی مشغول به کار خواهند شد.
وی افزود: امسال 36 هزار و 533 نفر ساعت آموزش مهارت های عمومی و تخصصی به تعاونگران چهارمحال و بختیاری ارائه می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تشکیل تعاونی ها و پیگیری اخذ تسهیلات و نظارت بر تعاونی ها و آموزش آنها، اجرایی کردن تفاهم نامه با بسیج سازندگی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان فنی و حرفه ای و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، پیگیری امور مربوط به تعاونی های مسکن، تشکیل تعاونی های بزرگ و تشکیل جلسات ستاد عالی هماهنگی توسعه تعاون از مهمترین برنامه های پیش بینی شده امسال در حوزه تعاونی های این استان است.
وی یادآور شد: تجمیع مکان صنوف با توجه به نوع فعالیت، واگذاری زمین به تعاونی های سهام عدالت در شهرستان های 9 گانه، ایجاد تعاونی های روستایی با حمایت سایر دستگاه های اجرایی و اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه ها با سایر دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری می تواند در زمینه رونق فعالیت تعاونی های این استان موثر باشد.
جزایری اظهار کرد: سال گذشته 515 میلیارد و 950 میلیون ریال سرمایه گذاری و 206 میلیارد و 380 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد 380 فرصت شغلی جدید به 35 شرکت تعاونی در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.
تشکیل شرکت های تعاونی و ارائه تسهیلات ارزانقیمت به آنان در بخش های مختلف با هدف ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید در کشور است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار: جهانبخش صفری
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.