به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی پارک علم وفناوری استان ، رئیس پارک علم و فناوری در این مراسم اظهار داشت: دنیا از ابتدای قرن 21 شاهد رشد اقتصاد دانش بنیان است و امروزه شرکت های فناور و دانش بنیان در شکوفایی اقتصاد کشورهای توسعه یافته نقش مهمی ایفا می کنند.

دکتر اسماعیل پیرعلی، پارک های علم و فناوری را بستر ساز شکل گیری این شرکت ها دانست و افزود: ایران نیز در حال گذار به یک اقتصاد دانش بنیان است. با وجود بیش از 31 پارک علم و فناوری و بیش از 5 میلیون دانشجو و 3 میلیون فارغ التحصیل در کشور نیاز به تغییر گفتمان در حوزه فناوری و پیاده سازی دانشگاه نسل سوم هستیم.

وی ارزش واقعی شرکت های بزرگ و موفق را در ایده ها و اختراعات علمی آن ها عنوان نمود و تاکید کرد: در حال حاضر 122 شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند که با گردش مالی بیش از 720 میلیارد ریال زمینه اشتغال بیش از 610 نفر از فارغ التحصیلان را فراهم نموده اند.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اسناد بالا دستی، برنامه ششم توسعه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی شاهد شکوفایی و رشد کشور در اقتصاد دانش بنیان باشیم.
گفتنی است ، در پایان این مراسم از 9 شرکت برتر فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری در زمینه های فروش و صادرات، ایجاد اشتغال و اخذ مجوز دانش بنیان و 9 داور برتر تجلیل شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 672556
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.