به گزارش ایرنا، کوروش بیگدلی عصر یکشنبه در نشست خبری، بدون اعلام میزان دقیقی از بدهی مالیاتی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عمده مودیان بدهکار مالیاتی در این استان مربوط به افرادی است که فعالیت اقتصادی انجام نداده اند.
وی، سوء استفاده از هویت برخی اشخاص و گرفتن کارت بازرگانی جعلی به نام دیگران و بدهکار مالیاتی شدن را از جمله این موارد دانست.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال وبختیاری گفت: از مجموع 9 درصد درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده، 3درصد با عنوان هزینه ‌های عمرانی به شهرداری و دهیاری ‌ها و مناطق عشایری و یک درصد به بخش سلامت کشور اختصاص می‌یابد.
بیگدلی ادامه داد:در سال گذشته 490 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده استان به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد.
وی گفت: با توجه به اصلاح قانون مالیات های مستقیم، در اصلاحیه اخیر زمان ارائه اظهار نامه مشاغل از پایان تیرماه به خردادماه موکول شده است و اشخاص حقیقی تا 31 خرداد ماه جاری باید اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.
بیگدلی تصریح کرد: پایان تیرماه نیز آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی است.
وی تصریح کرد: مطابق برنامه ششم توسعه از مجموع عوارض دریافت شده 70 درصد بین شهرداری ها و 30 درصد بین دهیاری ها بدون درنظر گرفتن موقعیت شهرستانی توزیع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، 85 درصد درآمدهای عمومی چهارمحال و بختیاری از مالیات است.
مودیان مالیاتی حقوقی و حقیقی مشاغل 28 هزار و 495 اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی عملکرد سال 94 خود را در سال گذشته تکمیل و تسلیم کردند که از این تعداد 2 هزار و 629 اظهار نامه مالیاتی از سوی اشخاص حقوقی، 19 هزار و 114 اظهارنامه از سوی اشخاص حقیقی و 786 اظهار نامه مالیات بر اجاره املاک دریافت شد.
چهارمحال و بختیاری دارای 40 شهرداری و 476 دهیاری است.
خبرنگار: نرگس کریمی**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7361/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.