به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دومین شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال 1396 تاکید کرد: برای احداث ساختمان خوابگاه جدید مجموعه شهدای آموزش و پرورش استان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون 12 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: این خوابگاه با زیربنای دو هزار و 540 متر مربع و ظرفیت 240 تخت در قالب 25 اتاق سوئیتی و در سه طبقه احداث می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برای بهره برداری کامل از خوابگاه جدید مجموعه شهدای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری 16 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی یادآور شد: تقویت آموزش و پرورش و ارتقای کمی و کیفی بخش های مختلف آن نقش مهمی در تسریع توسعه بخش های مختلف ایفا می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال میزبانی برگزاری مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان سراسر کشور در سه مقطع تحصیلی پسران و دختران و سه رشته شنا، جشنواره بازی های بومی محلی و وزنه برداری به این استان سپرده شده است.
بهروز امیدی اظهار کرد: 792 ورزشکار و مربی پسر از 18 تا 23 مرداد و 677 ورزشکار و مربی دختر از 24 تا 29 مرداد امسال در مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی شهرکرد با یکدیگر رقابت می کنند.
وی یادآور شد: دانش آموزان چهارمحال و بختیاری سال گذشته با کسب رتبه های کشوری فراوان در بخش های مختلف توانستند جایگاه آموزش و پرورش این استان در سطح ملی را ارتقا دهند.
امیدی تاکید کرد: امسال یک تیم دانش آموزی از چهارمحال و بختیاری به مسابقات جهانی دو و میدانی به میزبانی کشور فرانسه اعزام خواهد شد.
وی افزود: کسب رتبه دوم کشوری در اجرای برنامه های ارتقای سلامت، به دست آوردن رتبه دوم کشوری در تولید نشریه الکترونیکی آموزشی فرهنگی شمیم مراقبت، یکسان سازی تجهیزات و وسایل ورزش مدارس، راه اندازی مرکز تندرستی و حرکات اصلاحی ورزشی و میزبانی مسابقات ملی دانش اموزش دو و میدانی از مهمترین فعالیت های آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال گذشته است.
چهارمحال و بختیاری به خاطر ارتفاع دو هزار و 66 متری از سطح دریا یکی از بهترین مناطق برای برگزاری اردوهای جهانی، منطقه ای، ملی و استانی در رشته های مختلف ورزشی محسوب می شود.
مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یکی از مجموعه های مهم ورزشی وزارتخانه است و در یک دهه اخیر بسیاری از تیم های مطرح لیگ برتر فوتبال ایران ، تیم ملی شنا، تیم ملی فوتسال و تیم های ملی دختران اردوهای خود را در این مجموعه برگزار کرده اند.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.