به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وبدا  ، دکتر ارسلان خالدی فر، دردیدار با گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی افزود: از امسال حدود ۸ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این رشته پذیرش می شود.
وی، همچنین از کسب رتبه اول دانشکده پرستاری و مامایی در ارزیابی سالانه وزارت بهداشت خبر داد و افزود: شهرکرد، لرستان و بوشهر با توجه به تحول چشمگیر در حوزه آموزش مامایی بالینی موفق به کسب این موفقیت شده اند.
دکتر خالدی فر، در ادامه اشاره ای به راه اندازی رشته کارشناسی ارشد پرستاری از سال ۹۳ در این دانشگاه داشت و تصریح کرد: امسال چهارمین دوره دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد این رشته پذیرش می شوند.
وی، تعداد دانشجویان پذیرفته شده در رشته کارشناسی ارشد پرستاری طی سه دوره گذشته را حدود ۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دانشجویان در رشته های پرستاری ویژه و پرستاری داخلی جراحی تحصیل نموده و یا در حال تحصیل هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تبریک موفقیت های اخیر دانشکده پرستاری و مامایی در اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد مامایی و کسب رتبه برتر کشوری از زحمات مسئولین این دانشکده تقدیر کرد.
دکتر خالدی فر در ادامه بر لزوم حفظ این جایگاه و تداوم موفقیت های علمی و آموزشی تاکید کرد و ضمن ابراز خرسندی از ارتقاء جایگاه دانشگاه در حوزه آموزش بالینی گفت: موفقیت در ارتقاء رشته های بالینی تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت ارائه خدمات در مراکز درمانی و بیمارستان ها داشته و درنهایت هدف اصلی و مهم مجموعه یعنی افزایش رضایت مندی مردم و مراجعین را حاصل می نماید.
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه ۳۱ ساله ارائه خدمات دانشکده پرستاری و مامایی افزود: در این مدت حدود یکهزار و ۵۰۰ دانشجو در رشته های پرستاری، مامایی و اتاق عمل در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اتاق عمل و مامایی،‌ کارشناسی پیوسته پرستاری و کارشناسی ارشد پرستاری فارغ التحصیل شده اند.
دکتر رضا مسعودی افزود: دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد در ابتدا با پذیرش ۲۵ دانشجو فعالیت خود را آغاز و هم اکنون قریب به ۵۵۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
وی، با اشاره به صدور مجوز فعالیت مرکز تحقیقات پرستاری و مامایی جامعه نگر از سوی شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور از سال گذشته،‌ برای حمایت این مرکز از طرح های تحقیقاتی در زمینه پرستاری و مامایی اعلام آمادگی کرد.
دکتر مسعودی در ادامه به انتشار مجله علمی پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی با عنوان"مجله بالینی پرستاری و مامایی" حاوی مقالات علمی و پژوهشی استاید و اعضای هیئت علمی در زمینه بالینی برای ششمین سال متوالی اشاره داشت و افزود: طی این مدت حدود ۲۰ شماره از این مجله به چاپ رسیده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 670542
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.