یحیی حسین پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دلیل این ارتقا، ارائه تسهیلات کم بهره ،توسعه کشت گیاهان دارویی و تامین علوفه یارانه برای دام های عشایری در این دولت بوده است.
وی، به توزیع 15هزار تن جو و علوفه یارانه دار در سه سال گذشته برای خوراک دام عشایری اشاره کرد و یادآور شد: این طرح حمایتی برای نخسین بار از سوی مسئولان دولتی در کشور و استان اجرا شده است.
حسین پور، از تصویب پرداخت 60 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای شرکت های وابسته عشایری استان به منظور رونق بخشی زنجیره تولید گوشت قرمز در بین عشایر استان خبر داد و گفت: سال گذشته نیز 47 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به شرکتهای وابسته عشایری استان پرداخت شده است.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، از تکمیل اجرای طرح مطالعاتی کشت گیاهان دارویی متناسب با اقلیم منطقه در مناطق عشایر نشین این استان در امسال خبرداد و گفت: سال گذشته نیز بصورت پایلوت بیش از 30 هکتار از زمین های مستعد عشایرنشین شهرستان کوهرنگ به زیر کشت داروهای گیاهی از جمله 'موسیر، کرفس و آویشن ' رفت.
حسین پور، تولید و تامین 28 درصدی گوشت قرمز استان از سوی عشایر کوچرو در طول سال را یادآور شد و گفت: در نیمه نخست امسال نیز با استقرار عشایر در مناطق ییلاقی استان، پیش بینی می شود بیش از 8 هزارتن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف شود.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، سیاهچادرهای عشایر استان را نمونه موفق یک کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: 35 درصد از صنایع دستی تولیدی شامل گلیم، جاجیم، چوقا و چادر و سبد بافی استان به عشایر اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی **انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.