به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سید نعیم امامی اعتبار مورد نیاز برای راه‌ اندازی دهکده فرش را 50 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این مرکز زمینه اشتغال 200 نفر فراهم می شود.
به گفته وی، در این دهکده زنجیره کامل تولید فرش شامل مرحله های پشم شویی، پشم چینی، ریسندگی، رنگرزی، طراحی و نقاشی، تولید کارگاهی، فرش بافی،رفوگری فرش،نمایشگاهی از فرش های تولید شده و ضایعات فرش راه اندازی خواهد شد.
امامی افزود: منطقه چالشتر یکی از مناطق قدیمی فرش بافی در چهارمحال و بختیاری است که قالی این منطقه ثبت ملی شده و مطابق اسناد از قرن نهم در چهارمحال و بختیاری در این منطقه فرش بافی رایج بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حدود 60 طرح و نقشه شامل «چالشتر، خشتی، لچک و ترنج، چل مینا، سرو و کاج، گل افشار و قاب سماور» و مهم ‌ترین سبک «بختیاری» در این استان توسط فرشبافان بافته می شود.
امامی گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده امسال 70 کارگاه تولید غیر متمرکز فرش با اشتغال140 نفر و سرمایه‌گذاری 21 میلیارد ریال در استان تجهیز می‌ شود.
وی ادامه داد: 2 کارگاه رنگرزی و پشم‌ شویی با اشتغال 15 نفر و 30 میلیارد ریال ریال اعتبار در استان راه اندازی خواهد شد.
در سال جاری 50 هزار مترمربع فرش در چهارمحال و بختیاری تولید شده است.
دریافت کننده: نرگس کریمی**انتشار:جهانبخش صفری
7361/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.