به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این تعداد شغل در بخش های مختلف خدمات، کشاورزی، عمران، صنعت و فرهنگ ایجاد خواهد شد.
وی افزود: از مجموع تعهد دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در استان 4 هزار و 331 نفر در شهرستان شهرکرد، دو هزار و 790 نفر در شهرستان بروجن، یکزار و 592 نفر در شهرستان فارسان، دو هزار و 270 نفر در شهرستان لردگان، یکهزار و 125 نفر در شهرستان اردل، یکهزار و 94 نفر در شهرستان کوهرنگ، یکهزار و 155 نفر در شهرستان کیار، یکهزار و 115 نفر در شهرستان سامان و 993 نفر در شهرستان بن ایجاد می شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری با تعامل و هماهنگی بین یکدیگر در شهرستان های 9 گانه استان برای تحقق تعهد ایجاد شده تلاش کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته 13 هزار و 833 کارآموز برابر دو میلیون و 614 هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.
محمد تقی پور اظهار کرد: این آموزش ها شامل سکونتگاه های غیر رسمی، کارگاه استاد شاگردی نوین، جوار دانشگاهی، عشایری پادگان ها، ثابت شهری، کارگاه روستا، زندان، شعب شهری، کارگاه صنایع، اصناف، ضمن کار و ماده 15 بوده است.
وی با اشاره به وجود 147 آموزشگاه آزاد در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد 121 آموزشگاه در حوزه خدمات، پنج آموزشگاه در حوزه صنعت، 18 عدد در فرهنگ و هنر و سه آموزشگاه نیز در زمینه کشاورزی فعالیت می کند.
تقی پور تاکید کرد: سال گذشته در این تعداد آموزشگاه یک میلیون و 335 هزار و 673 نفرساعت آموزش ارائه شد.
وی با اشاره به وجود 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای، 143 کارگاه ثابت و 243 رشته آموزشی در چهارمحال و بختیاری افزود: یکی دیگر از مباحث مطرح شده مهارت آموزی در محیط کار واقعی بوده است که با هدف آشنایی با محیط کسب و کار اجرا می شود و در این طرح سن مهارت آموز باید حداقل 15 سال باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در راستای آموزش برای جذب دانش آموختگان دانشگاهی بیکار و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در زمینه ارائه بسته های حمایتی از خانواده های ایثارگران شامل شهدا، جانبازان و آزادگان اعلام آمادگی کردند.
سید عباس جزایری تصریح کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری متعهد شد تا در راستای حمایت برای ایجاد اشتغال فرزندان ایثارگران پنج سال بیمه از طریق سازمان تامین اجتماعی، 18 ماه آموزش رایگان و 75 درصد حقوق و مزایای این متقاضایان کار را تامین کند.
به گزارش ایرنا، ایجاد اشتغال با هدف کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و افزایش رضایتمندی عمومی از مهمترین اولویت های دولت یازدهم در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.
چهارمحال و بختیاری دارای بیش از 900هزار نفر جمعیت است و بیکاری یکی از دغدغه های مهم خانواده ها و جوانان است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.