امین بسیم روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با اعلام فراخوان اجرای عمومی نمایش در سال 96 امسال حوزه هنری استان میزبان تئاترهایی است که به روی صحنه می رود.
به گفته وی، حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در راستای انتخاب و اجرای شایسته آثار نمایشی قصد دارد دو اثر نمایش صحنه ای و یک اثر نمایش کودک و نوجوان را در سال 1396 تولید و حمایت نماید.
وی افزود:در بخش آثار صحنه ای، اولویت با آثاری است که در آن توجه به ارزشهای دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شده باشد.
به گفته وی،توجه به خانواده ایرانی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی
توجه به مفاهیم ارزشمند فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی، توجه به موضوعات روز جهان امروز و مبارزه با استکبار جهانی و تروریسم بین المللی، توجه به نیازهای نسل جوان، با نگاهی نو و نقد منصفانه جامعه امروز از دیگر اولویت های نمایش صحنه در این طرح است.
بسیم یادآور شد: در بخش کودک و نوجوان نیز موضوع آزاد است اما اولویت با آثاری است که مضامین اخلاق و سنت اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه و نسل آینده به صورت خلاقانه رعایت شود.
مسوول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گفت:میزان حمایت مالی این نهاد انقلابی از نمایش های انتخاب شده تا سقف 54 میلیون ریال برای اجراهای عمومی است و تبلیغات و اطلاع رسانی آثار را نیز بر عهده می گیرد.
به گفته وی، هنرمندان عرصه تئاتر استان تا پایان تیرماه امسال می توانند یک نسخه از کار خود را برای بررسی به حوزه هنری چهارمحال و بختیاری واقع در شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه 52تحویل دهند.
به گزارش ایرنا، در چند سال اخیر هنر تئاتر چهارمحال و بختیاری با اجرای عمومی و دوری از جشنواره گرایی توانست مخاطبان بیشتری را نسبت به سالهای دیگر بدست آورد.
اکنون نزدیک به 300نفر در گروه های نمایشی چهارمحال و بختیاری فعال است.
خبرنگار و انتشار دهنده : محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.