به گزارش ایرنا، فریده اولاد قباد یکشنبه شب در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل در تالار دانشگاه شهرکرد افزود: امام راحل با تاکید بر حفظ استقلال سیاسی ملت شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» را محقق کردند.
وی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای امام راحل و انقلاب اسلامی،آزادی است که این بمنزله رهایی از استبداد و سیطره استکبار بر ایران بود و این آزادی باعث شد ایران به عنوان یک کشور مستقل و آزاده در جهان مطرح شود.
عضو فراکیسیون شاهد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه رژیم منفور پهلوی به زنان نگاهی ابزاری بود، یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای امام راحل مشارکت بخشی در تمام امور انقلاب بود و زنان توانستند در مدیریت های مهم کشور نقش آفرینی کنند و امروز نیز بخشی از امور جامعه برعهده زنان است.
به گفته وی، خودباوری جوانان در عرصه های مختلف از دیگر برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و امام از همان ابتدا اعلام کردند که این انقلاب را باید انقلاب مستضعفان دانست، به همین دلیل با فاصله طبقاتی در جامعه مخالف بودند.
اولاد قباد یادآور شد: یکی از آرمان های امام راحل وحدت بین همه نیروها و جریان های سیاسی بود و اکنون نیز این وحدت کلمه در بین همه جریان های سیاسی باید حفظ شود.
به گفته وی، امام راحل اجرای قانون اساسی را در جامعه نهادینه کردند و عدول از قانون اساسی را برای هیچ کسی جایز نمی دانستند.
وی گفت: امام راحل نگاه ویژه ای به خانواده شهدا داشتند و شهدا نیز امام راحل را پدر معنوی خویش می دانستند.
عضو فراکیسیون زنان مجلس با گرامیداشت شهدای 15خردادماه گفت: این روز سر آغاز نهضت انقلاب اسلامی است و امام این روز را برای همیشه عزا اعلام کردند تا همه این روز را در صحنه های انقلاب به یاد بیاورند.
اولاد قباد یادآور شد: اکنون راه امام را مقام معظم رهبری ادامه می دهند و انقلاب اسلامی در جهان اکنون نفوذ کرده است و الگوی آزادیخواهان کشورهای دیگر شده است.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و یکار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امام راحل در همه دوران بر حضور مردم در همه صحنه ها تاکید داشتند و بر مردمسالاری دینی تاکید می کردند.
علی کاظمی باباحیدری افزود: امام راحل به دلیل همین روحیه مردمداری در بین مردم محبوبیت خاصی داشت و مردم نیز همواره در همه صحنه ها به فرمان امام لبیک می گفتند.
به گفته وی، پانزدهم خردادماه نیز یکی از مهمترین رخدادهای انقلاب اسلامی ایران است و باید آن را حرکت آغازین جنبش امام دانست و خرداد ماه همیشه برای مردم ایران یادآور روزهای سخت و پیروزی است.
حضرت امام خمینی (ره) در 14خردادماه سال 68 به ملکوت اعلی پیوست و پس از رحلت ایشان حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی از سوی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.