به گزارش ایرنا، جعفر آهنگرانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزوذ: این منطقه در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته و امید است با تصویت هرچه سریعتر طرح جامع منطقه و جذب اعتبارات لازم شاهد تحول در اقتصاد این استان و کشور باشیم.
وی تصریح کرد: بی شک با ایجاد زیرساخت های لازم و رفع مشکلات موجود، گمرک نیز در این منطقه بزودی مستقر خواهد شد و مزایای بهره برداری از این طرح نقش مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق صادرات محصولات ایفا خواهد کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات و رای حداکثری مردم به تداوم دولت تدبیر و امید افزود: مردم این استان همواره نقش مهمی در عرصه های مهم کشور ایفا کردند و دولتمردان باید با فراهم کردن سازوکارهای لازم زمینه را برای خدمت رسانی و بهبود معیشت مردم فراهم کنند.
قاسم سلیمانی دشتکی با اشاره به مزایای بهره برداری از منطقه ویژه اقتصای استان اظهار کرد: در حالی که طی سالهای گذشته پیگیری این امر مهم در استان مغفول مانده بود، اما در دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای از سرگیری این طرح انجام شد، بنحوی که با درخواست ها و نامه های متعددی که به مرکز ارائه دادیم، توانستیم به تازگی 15 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح جذب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز در منطقه ویژه اقتصادی استان فراهم شده و هماهنگی خوبی بین مسئولان برای بهره برداری هرچه سریع تر این طرح وجود دارد.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تاکید بر واگذاری طرح های مهم اقتصادی به بخش خصوصی افزود: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به منطقه ویژه اقتصادی، در عملکرد بهتر این مناطق بسیار اثرگذار است از همین رو مسئولان برای جذب سرمایه گذار اهتمام ویژه به کار گیرند.
علی کاظمی باباحیدری، عملکرد مطلوب مناطق ویژه اقتصادی را مستلزم فراهم کردن شرایط مناسب در منطقه دانست و گفت: بسیاری از طرح های مهم اقتصادی که با شکست مواجه شده است ناشی از نبود شرایط و امکانات مناسب است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.