به گزارش ایرنا، فرید براتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان، راه اندازی رشته های جدید و تربیت نیروی متخصص براساس نیاز بومی و آمایش سرزمین را از رسالت های این دانشگاه عنوان و اظهار کرد: این دانشگاه، پذیرش دانشجو در رشته های تصفیه آب و پساب های صنعتی و حفاظت از ذخایر و منابع آبزیان و فرآوری محصولات شیلاتی در مقاطع کاردانی را برای مهر امسال در دستور کار دارد.
وی افزود: با توجه به این که تحصیل در رشته های مذکور نیازمند الزامات و گذراندن دوره های تخصصی است، شرکت در این کلاس ها به فارغ التحصیلان رشته های علوم دامی، شیلات و گروه زیست شناسی، محیط زیست، فیزیک، شیمی و صنایع غذایی توصیه می شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار در چهارمحال وبختیاری، در بخش میراث فرهنگی رشته های ترمیم اشیاء و سنگ های قیمتی، تربیت مربی غواصی و شنا و برای توسعه گردشگری استان و رشته هتلداری در مراکز و واحدهای دانشگاهی استان راه اندازی می شود.
براتی از راه اندازی رشته خبرنگاری در مرکز علمی -کاربردی جهاد دانشگاهی استان خبر داد و بیان کرد: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی این رشته نیز از مهرماه آغاز و پیش بینی می شود در صورت استقبال و صدور مجوز قانونی، مقطع کارشناسی این رشته نیز در بهمن ماه دایر می شود.
وی با بیان غیرفعال بودن مرکز علمی- کاربردی و تخصصی کشاورزی استان در سال های اخیر بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی از مهرماه امسال پذیرش دانشجو در این مرکز آغاز می شود.
وی ظرفیت هر رشته برای جذب دانشجو را حدود 50 نفر اعلام کرد.
رییس دانشگاه علمی- کاربردی چهارمحال وبختیاری، تدوین رشته های جدید و پذیرش دانشجو در این رشته ها طی چهار ماه را یکی از مزیت های این دانشگاه عنوان و اظهار کرد: این درحالی است که پذیرش دانشجو در دیگر دانشگاه ها منحصر به رشته های معرفی شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
براتی در ادامه با بیان فراخوان جذب استاد در دانشگاه های علمی کاربردی در بهمن سال گذشته اظهار کرد: با اعلام فراخوان 800 مدرس ثبت نام کردند که از این تعداد 400 نفر تایید شده و در حال طی مراحل مصاحبه برای جذب هستند.
وی بیان کرد: در مجموع از 660 مدرس فعال دانشگاه علمی - کاربردی، ترم گذشته 440 استاد در این دانشگاه ها تدریس داشتند که با جذب نیروی جدید پس از 2 سال توقف در پذیرش مدرس، گام بلندی در راستای حل این مشکل برداشته شد.
براتی همچنین تعداد دانشجویان این دانشگاه را حدود چهار هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود:با کاهش تعداد داوطلبان کنکور تعداد دانشجویان دانشگاه های علمی- کاربردی و دیگر مراکز آموزش عالی به شدت رو به کاهش است.
به گزارش ایرنا، هم اینک 13مرکز و واحد زیر نظر دانشگاه علمی- کاربردی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.