نصرالله ترابی قهفرخی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: دولت بخشی از قانون مدیریت خدمات کشوری را اصلاح کرده است و برای نهایی و دائمی شدن این قانون، لایحه آن را برای تصویب به مجلس ارائه می کند.
وی گفت: بهبود وضعیت حقوق کارکنان دولت، بهبود وضع مدیریت، مباحث استخدامی و چگونگی اصلاح سیستم اداری در این لایحه پیش بینی شده است.
ترابی ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با همکاری دولت این لایحه را به عنوان یک قانون جامع خدمات کشوری به تصویب برساند تا دفترچه ای برای ضابطه مندی استخدام ها و شفافیت اداری و مبارزه با فساد اداری باشد.
وی افزود: این لایحه به نفع کارکنان دولت تنظیم شده است تا پس از تصویب ثمرات آن را ببینند.
معاون حقوقی و پارلمانی سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص نارضایتی برخی از بازنشستگان به دلیل اجرای طرح بازنشستگی 25 سال در دولت گذشته افزود: این طرح هیچ کمکی به اشتغال در کشور نکرد و باعث ورشکستگی صندوق های بازنشستگی شد.
به گزارش ایرنا، قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر 128 ماده و 106 تبصره در جلسه مورخ هشتم مهرماه 1386 کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای اسلامی طبق اصل 85 قانون اساسی تصویب شد و پس از از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت پنج سال، در مهرماه سال 86 به تایید شورای نگهبان رسید و 25 مهر همان سال از سوی مجلس به دولت ابلاغ شد.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشار: جهانخبش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.