به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع هواداران خود در حسینیه اعظم شهرکرد افزود: سایه جنگ از سر این کشور را حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و نیز جوانان در 8 سال دفاع مقدس کنار زد، نه قراردادی (برجام) که آقایان می گویند.
وی تصریح کرد: تمام مشکلات در کشور ناشی از نگاه غلط، جهت گیری و سیاستگذاری نادرست شکل گرفته و آن چشم امید به گره گشایی بیگانگان و بی توجهی به جوانان ایرانی است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: نگاه دولت به بیگانگان باعث شده که کشور را چهار سال معطل بگذارند و بسیاری از کارهای کشور با این نگاه به تاخیر افتند.
به گفته وی با این نگاه، بسیاری از کارگران را بیکار، کارخانه ها را تعطیل و سفره مردم را کوچک و کوچکتر کردند.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: حرف ما حرف کارگران، کشاورزان، محرومان و مستضعفان است که تربیون و روزنامه ندارند و ما می خواهیم صدای این جماعت را به گوش همه برسانیم.
این نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره رئیس جمهوری گفت: آیا سزاوار است که مردان و زنانی که تمام عالم را از شهامت و شجاعت و عزت حیرت زده کرده اند، دچار بیکار و مشکلات اقتصادی باشند؟
وی اظهار کرد: اگر ایران کشوری فقیر بود، وجود این مشکلات ایرادی نداشت اما بحث اینجاست که مردم در دوران دفاع مقدس نداشتن را تحمل کردند ولی اکنون تبعیض را تحمل نمی کنند.
به گفته وی، مردم مشکلات مالی را تحمل می کنند، اما هرگز زیر بار فساد اداری نمی روند.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: سخن ما از سر هوا و هوس نیست، بلکه سخن خانواده های مستضعف است و سخن مردمی است که از مشکلات اقتصادی رنج می برند.
وی با بیان اینکه امروز عشایر ذخایر انقلاب هستند و باید سخن آنها در کشور شنیده شود گفت: سخن اقوام ایران این است چرا دولت اجازه داد هزاران هزار کارخانه تعطیل شود؟ چرا مشکلات کشاورزان را حل نکردید که باعث مهاجرت روستاییان به شهرها شود؟
به گفته وی، چرا دولت 500 هزار میلیارد تومان وام را تنها به چند نفر پرداخت کرد ولی 11میلیون جوان از گرفتن وام ازدواج ناامید شدند تا سالها در صف وام ازدواج قرار بگیرند.
وی گفت: اگر 2 نفر از این افرادی که دولت به آنها وام داده ، بدهی بانکی خود را برگردانند هزاران هزار جوان وام ازدواج و اشتغال دریافت می کنند.
به گفته وی، حرف تمام مردم ایران این است که باید صدای آنها شنیده می شد و اگر در این چهار سال صدای حق خواهی ملت شنیده می شد، اکنون صدای اعتراض ها به این شدت نبود.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: مطالبات مردم در این چند سال برآورده نشده و صدای اعتراض مردم به وضعیت موجود را دولتمردان بزودی خواهند شنید.
به گفته وی، حرف ما و خواسته ما بدون شک خواسته مردم است و دولت یازدهم به جای افراط و تهمت زدن پاسخ دهد که چرا هزاران کارخانه تعطیل شد و جوانان بیکار شدند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: مردم عقل و شعور دارند و تشخیص می دهند و بین کارهای تبلیغاتی دولت با سایر برنامه های دولت فرق می گذارند.
وی با بیان اینکه ایران یک میلیون جوان تحصیلکرده بیکار دارد که دولت با امکانات موجود نتوانست ایجاد اشتغال کند اظهارکرد: سوال اینجاست که اگر نتوانستند در این چهار سال شغل ایجاد کنند چرا دوباره نامزد رئیس جمهوری شده اند.
وی افزود: وقتی به رئیس جمهوری اعلام می شود کنار دستش فساد می شود، رئیس جمهوری باید تشکر کند نه اینکه در برابر این اقدام مقاومت کند.
به گفته وی، مردم در شهرستانها و روستا اکنون وسائل ارتباطی دارند و می فهمند که چرا دولت یازدهم مردم را از رقیب می ترساند و کسانی در دل مردم هراس ایجاد می کنند که حرفی برای گفتن ندارند و عملکردی هم برای ارائه ندارند.
این نامزد انتخاباتی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها مشاغلی ایجاد می شود تا از روستاییان حمایت شود ولی در دولت مستقر حمایتی از تولیدات روستایی نشد.
به گفته وی، بحث حقوق شهروندی یک مساله نمادین و نمایشی نیست که با رونمایی از یک کتابچه آن را بتوان محقق کرد، بلکه حقوق شهروندی حق کارگر و کشاورزی است که باید کار داشته باشد.
وی گفت: حق شهروندی آن است که سرپرست خانوار از بچه های خود به دلیل بیکاری خجالت نکشد؛ حق شهروندی آن است که جوانان تحصیلکرده بهترین شغل و فعالیت اجتماعی را داشته باشند.
حجت الاسلام رئیسی خطاب به دولتمردان اظهارکرد: حرف دیگر بس است و باید حرف درمانی را کنار بگذارید و اکنون نوبت به اقدام رسیده است.
وی گفت: به جای حرف و شعار باید برای مردم کار صادقانه انجام داد و امروز پس از چهار سال که دولت یازدهم کشور را چهارسال معطل و نگاه به بیرون دارد، باید با مردم صادقانه حرف برند و بگوید در این مدت چه خدماتی را برای مردم انجام داده است؟
وی افزود: چرا عقل مردم را به سخره می گیرید؛ مردم خوب می فهمند خدمتگزاران واقعی این کشور چه کسانی هستند.
وی تصریح کرد: مردم، شهید رجایی را به عنوان یک چهره خدوم و سردار قاسم سلیمانی را به عنوان یک فرمانده رشید همواره مورد احترام قرار می دهند.
به گفته وی، مردم را از رقیب می ترسانند و اعلام می کنند می خواهند مردم را به عقب برگردانند اما حرف ما این است که نه بازگشت گذشته و نه تحمل وضع موجود، بلکه تغییر به نفع مردم، راهبرد اساسی است.
وی گفت: دولتمردان بگذارند مردم پس از 38 سال، آن طعم خوش و شیرین عدالتی که امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند را بچشند.
به گزارش ایرنا، هواداران این نامزد انتخاباتی مقابل حسینیه اعظم شهرکرد محل برگزاری سخنرانی رئیسی، شعار ضد برجام سر دادند.
انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار :محمود رئیسی ** انتشار: عبدالحمید راجی/جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.