نصرالله ترابی قهفرخی روز جمعه در سفر به شهرکرد در گفت وگو با ایرنا افزود: اینکه کسی مدعی می شود 5میلیون شغل در کشور ایجاد می کند باید براساس برنامه و بدور از شعار انتخاباتی ارائه شود.
وی گفت: اعلام عدد و رقم و محاسبات اگر براساس کار کارشناسی باشد قابل قبول است ، اما کسانی که مدعی ایجاد میلیون ها شغل هستند، خودشان در مدیریتهای مختلف حضور داشته اند و تاکنون کسی ندیده است این افراد در جایی که مدیر بوده اند این رقم و عددها را محقق کند.
ترابی تاکید کرد: ایجاد اشتغال در بخش خصوصی شرایط خاصی دارد که باید بتوان به واسطه جذب سرمایه گذاری خارجی به ایجاد اشتغال دست زد که این نامزدها برای سرمایه گذاری خارجی چندان برنامه خاصی ارائه نداده اند.
وی گفت:اگر نتوانستند از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی بهره بگیرند باید از سیستم داخلی برای سرمایه گذاری استفاده کنند و یا باید روی نوآوری در کارآفرینی سرمایه گذاری کنند که این نیز هنوز محقق نشده است.
ترابی اظهار کرد: اگر این افراد برنامه ای دارند باید آن را شفاف به مردم اعلام کنند و تنها با شعار دادن نمی توان در جامعه اشتغال ایجاد کرد.
این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت:برای ایجاد اشتغال باید از ظرفیت های سرمایه گذار خارجی و داخلی و ایده های کارآفرینی استفاده کرد که نامزدها برنامه ای برای جذب سرمایه گذاران اعلام نکرده اند.
وی گفت: اینکه نامزدها اعلام می کنند وام به جوانان می دهند تا اشتغال ایجاد شود نیز پیشتر اجرایی شده است و در دوره های گذشته تسهیلاتی در قابل وام های خوداشتغالی در دولت نهم و دهم به مردم پرداخت شد اما اشتغالی ایجاد نشد و جوانان بدهکار بانک ها شدند بدون اینکه کاری ایجاد شده باشد.
ترابی این نظر برخی نامزدها که اعلام می کنند در دولت یازدهم اشتغالی ایجاد نشده است را رد کرد و گفت: کسانی که مدعی شده اند در دولت یازدهم اشتغال ایجاد نشده است باید به آمار دو دولت یازدهم و دولت های نهم و دهم رجوع کنند تا بدانند در دولت یازدهم میزان اشتغال بالاتر از دولت های دیگر بوده است.
وی در خصوص انتخابات 29اردیبهشت ماه گفت: در انتخابات این دوره مردم حضور حداکثری خواهند داشت چرا که مردم متوجه شده اند راه بازگشت به عقب به نفع ایران نیست و باید از ایران هراسی عبور کرد تا سرمایه گذاری خارجی در کشور رونق یابد و این سرمایه گذاری به ایجاد اشتغال منجر شود.
به گفته وی، یکی از مهمترین دستاوردهای دولت روحانی در این دوره کاهش ایران هراسی بود و این رفتار سیاسی دیپلماسی باعث شد ایران دوباره در جهان به عنوان یک کشور حامی صلح است و این از زمان امام راحل و مقام معظم رهبری مورد تاکید کشور بوده است.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار : محمود رئیسی** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
2097/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.